رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان یزد: شادابی و پویایی جامعه وابسته به آب است

۰۲ آبان ۱۴۰۱ | ۰۸:۲۱ کد : ۴۹۶۴۴ تاپ خبر عمومی
مجموعه‌ی جهاددانشگاهی استان یزد مفتخر است که در کنار دانش‌آموزان و مسئولین دلسوز طی سالیان گذشته به عنوان مجری طرح داناب در استان فعالیت کند و در این راستا تلاش شده تا در حوزه آب و نجات آن قدم‌های مثبت و موثری برداشته شود.
رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان یزد: شادابی و پویایی جامعه وابسته به آب است

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان یزد، مراسم آیین اختتامیه پنجمین دوره و افتتاحیه ششمین دوره طرح ملی داناب «طرج ملی دانش آموزی نجات آب»با حضور مسئولین سازمان جهاد دانشگاهی استان یزد، آب منطقه ای استان، اداره کل آموزش و پرورش و متولیان برگزاری این رویداد پنج ساله در محل سالن امفی تئاتر دبیرستان دخترانه استعداد های درخشان برگزار شد.

«محمدرضا دهقانی فیروزآبادی» رئیس سازمان جهاددانشگاهی یزد در این مراسم با بیان این که شادابی و پویایی جامعه وابسته به آب است لذا برای حفظ این شادابی لازم است چگونگی محافظت از نعمت خدادادی آب را فراگیریم، تصریح کرد: مجموعه‌ی جهاددانشگاهی استان یزد مفتخر است که در کنار دانش‌آموزان و مسئولین دلسوز طی سالیان گذشته به عنوان مجری طرح داناب در استان فعالیت کند و در این راستا تلاش شده تا در حوزه آب و نجات آن قدم‌های مثبت و موثری برداشته شود.

وی افزود: همکاران ما در دبیرخانه اجرایی طرح داناب، برنامه‌های مختلفی را در راستای این که بتوانیم آب را بهتر بشناسیم طی پنج سال پیاپی برگزاری این طرح اندیشده و عملیاتی کردند.

دهقانی در خصوص انیمشین و برنامه‌های آقای داناب نیز گفت: «آقای داناب» خلق شده است تا به ما یادآوری کند که باید با علم و دانش آب به سراغ آب رفت و از این منبع گران قیمتی که در استان یزد همانند الماس ارزشمند است، با دانش حفاظت کرد و این دانش کسب شده را به خانواده‌ها و جامعه نیز انتقال داد.

این مسئول با تاکید بر این که دانش‌آموزان بهترین سفیران داناب در بین اعضای خانواده خود هستند، خاطرنشان کرد: طرح داناب تنها با فراگیری دانش استفاده و شناخت آب اجرایی نمی‌شود بلکه این دانش باید رنگ عمل به خود گیرد و همه جامعه این دانش را آموزش ببینند و دانش اموزان به بهترین نوع ممکن می‌توانید این مهم را تحقق بخشند.

دهقانی در پایان با بیان این که امید تمام مسئولان داناب به دانشی است که دانش‌آموزان در این طرح فرا می‌گیرند، عنوان کرد: دانش اموزان در قالب این طرح می تواند ناجی آب باشند تا این مایه حیات و دلیل شادابی جامعه را برای آیندگان نیز حفظ و نگهداری کنند.

کلید واژه ها: داناب سوادآبی


نظر شما :