افتتاح کارگاه زیلوبافی در راستای توسعه مشاغل خانگی

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۰:۰۴ کد : ۴۳۶۳۸ تجاری سازی فناوری و اشتغال تاپ خبر
در راستای توسعه مشاغل خانگی و گسترش تولید زیلو میبد، کارگاه زیلوبافی در دهستان نصرآباد شهرستان تفت افتتاح گردید.
افتتاح کارگاه زیلوبافی در راستای توسعه مشاغل خانگی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان یزد در راستای اجرای فاز سوم طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، صبح امروز کارگاه زیلوبافی در دهستان نصرآباد شهرستان تفت به همت یکی از پیشران‌های هنر – صنعت زیلوبافی با حضور مسئولین شهرستان افتتاح شد.
این کارگاه آموزشی – تولیدی با 6 دستگاه زیلوبافی با حضور آقایان صادقیان بخشدار شهرستان تفت، عباسی رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان تفت، امامی رئیس صندوق کارآفرینی شهرستان تفت، مقیمی رئیس صندوق کارآفرینی شهرستان میبد، دهقانی عامل توسعه خوشه زیلو میبد، یادگاریان دبیر اجرایی طرح توسعه مشاغل خانگی در استان یزد،  نیکویی دهیار، دانش رئیس شورا دهستان نصرآباد و تعدادی از اساتید زیلوبافی افتتاح گردید.
این کارگاه با مدیریت و مربی‌گری خانم حکیمی پیشران‌ طرح توسعه مشاغل خانگی و پشتیبانی استاد زیلوباف مرتضی غنی‌پور، اشتغال 12 نفر از ساکنین این دهستان را فراهم کرده است.
در حاشیه این افتتاحیه با توجه به استقبال بسیار مناسب و ثبت نام 30 نفر از متقاضیان مشاغل خانگی در رسته زیلوبافی در دهستان نصرآباد، شرایط گسترش کارگاه‌های زیلوبافی با کمک مسئولین در دستور کار قرار گرفت. 

طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با هدف ایجاد اشتغال برای ۵۴ هزار نفر از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به جهاد دانشگاهی واگذار شده و سازمان جهاددانشگاهی استان یزد نیز با سهمیه 1800 نفر، مجری این طرح در استان است.

کلید واژه ها: کارگاه زیلوبافی زیلوبافی


( ۱ )

نظر شما :