ارائه راهکار برای توسعه کشور در جهاد تبیین فراموش نشود

۰۸ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۱:۳۵ کد : ۴۱۸۸۳ تاپ خبر عمومی
رئیس جهاددانشگاهی با تأکید بر اینکه باید مدیریت بسیار توانمندی داشته باشیم تا کشور را به درجه‌ای از پیشرفت مورد نیاز برساند گفت: آنچه رهبر انقلاب در جهاد تبیین خواستار هستند تبیین توانمندی‌ها، مشکلات و ارائه راهکارهای مناسب برای رسیدن به پیشرفت و توسعه است.
ارائه راهکار برای توسعه کشور در جهاد تبیین فراموش نشود

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی یزد،حمیدرضا طیبی رئیس جهاددانشگاهی، با اشاره به نقش دانشگاهیان در جهاد تبیین اظهار کرد: متأسفانه در سال‌های اخیر دشمنان جمهوری اسلامی به دنبال القای این موضوع هستند که جمهوری اسلامی دستاوردهای زیادی نداشته و با توجه به اینکه زمان زیادی هم از رژیم گذشته طی شده وضعیت کشور در آن دوره بهتر از حال حاضر بوده است.

وی ادامه داد: این در حالی است که برای ما که دانشجویان پیش از انقلاب بودیم و مسائل سیاسی، توسعه و پیشرفت کشور را پیگیری می‌کردیم کاملاً مشخص بود که غربی‌ها قصد داشتند فرهنگ خود را در کشور غالب کنند و به دنبال این بودند که به‌طور عمد پیشرفت و شاخص علمی و فناورانه نداشته باشیم چون می‌خواستند آن را در انحصار خود نگه دارند بنابراین با گماردن حاکمان وابسته سعی می‌کردند کشورها در نهایت اگر بخواهند توسعه آموزشی و علمی داشته باشند در حد دوره‌های کارشناسی و اگر هم به دنبال صنعتی هستند حتماً صنعت مونتاژ باشد.

طیبی افزود: غربی‌ها حتی درصدد این بودند کشورها را به صورت مستشاری و مستقیم اداره کنند؛ لذا علت اعتراض‌ها و براندازی رژیم گذشته نارضایتی مردم به‌ویژه نسل جوان، دانشجویان و نخبگان از وضعیت گذشته بود که با وقوع انقلاب و روحیه خودباوری، کشور ما به لحاظ توسعه علمی و فناورانه و فرهنگی به پیشرفت‌های بسیار خوبی دست یافت.

وی ادامه داد: یکی از نمونه‌ها و سازمان‌هایی که در این زمینه الگوسازی بسیار خوبی داشته، جهاددانشگاهی است که در زمینه توسعه فرهنگی می‌توان به خبرگزاری ایسنا و ایکنا در حوزه اطلاع‌رسانی اشاره کرد و در حوزه علمی و فناورانه اثبات کردیم که در مرز علمی می‌توانیم حرکت کنیم این در حالی است که قبل از انقلاب این گونه نبود که حرف علمی مطرح در دنیا داشته باشیم. در حوزه سلول‌های بنیادین اکنون حرف نو برای دنیا داریم، در حوزه ژن‌درمانی و ویروس‌درمانی مطابق با علم روز دنیا حرکت می‌کنیم، در حوزه فناورانه، فناوری‌های پیشرفته بسیاری را تولید کردیم که با رقابت با بهترین‌های دنیا وارد صنعت ما شده‌اند.

رئیس جهاددانشگاهی گفت: البته مشکلی وجود دارد که عمدتاً باز از سوی غربی‌ها است، آنها می‌دانند کشوری که دارای نیروی انسانی باهوش و بااستعداد است و آموزش عالی به خوبی در آن توسعه پیدا کرده و مرتب نیروهای خوبی را تربیت می‌کند، کشوری که دارای منابع انرژی و معادن و زیست بوم خوبی است، اگر به حال خود رها کنند پیشرفت می‌کند لذا می‌بینیم از اول انقلاب کشور ما با انواع دسیسه‌ها و  توطئه‌ها از توطئه‌های ضد انقلاب و جنگ تحمیلی گرفته تا تحریم‌هایی که بر کشور ما ظالمانه تحمیل می‌شود، روبرو بوده است.

وی ادامه داد: این را نیز باید در نظر گرفت که وظیفه دشمن، دشمنی است و دشمنی می‌کند لذا ما در همین حالت باید با برنامه‌ریزی‌های صحیح، کشور را به مرتبه خوبی از توسعه اقتصادی برسانیم. رهبر انقلاب نیز در این زمینه گلایه‌هایی دارند که بجا است زیرا که کشور ما ظرفیت‌هایی دارد و توانمندی‌هایی در کشور ایجاد شده که هم باید این توانمندی‌ها مرتب برای مردم بیان شود و هم در خدمت استفاده توسعه و پیشرفت و تحقق اقتصاد دانش‌بنیان مورد بهره‌برداری قرار گیرد تا بتواند برای جوانان شغل ایجاد کند، این حق جوانان است که از شغل عزت‌مند و آبرومند با درآمد مناسب برخوردار باشند و این توانمندی را کاملاً داریم.

طیبی تصریح کرد: مدیریت ما باید مدیریت بسیار توانمندی باشد که بتواند با برنامه‌ریزی از این ظرفیت‌ها استفاده کند و کشور را به درجه‌ای از پیشرفت مورد نیاز برساند و تحریم‌ها هم هرچند مشکلاتی را تحمیل می‌کنند ولی حداکثر مسیر را کندتر و طولانی‌تر می‌کند اما به هیچ‌وجه نمی‌توانند مانع پیشرفت شوند.

رئیس جهاددانشگاهی در پایان گفت: باید با برنامه‌ریزی‌های صحیح و به موقع از این منابع خدادادی و نیروی انسانی و این استعدادها استفاده کنیم و یقیناً کشور ما به پیشرفت می‌رسد. آنچه را رهبر انقلاب خواستار آن هستند تبیین همین موضوع است، هم تبیین توانمندی‌ها و هم تبیین مشکلات و ارائه راهکارها برای رسیدن به پیشرفت و توسعه است.

کلید واژه ها: رئیس جهاددانشگاهی حمیدرضا طیبی


نظر شما :