(شکوفایی در تحریم)/ دکتر طیبی در مراسم رونمایی از محصولات فناورانه‌ی جهاددانشگاهی:

فاصله‌ی فناورانه با دنیا را می‌توان در فرصت کوتاهی جبران کرد/ آمادگی پذیرش ۲۰ ماموریت بزرگ

۲۸ آذر ۱۳۹۷ | ۰۷:۵۴ کد : ۴۰۷۲ پژوهشی تاپ خبر عمومی
رییس جهاددانشگاهی با بیان این‌که فاصله تکنولوژی با دنیا را می‌توان در فرصت کوتاهی جبران کرد، به برخی دستاوردهای فناورانه جهاددانشگاهی در دهه‌های ۶۰ تا ۹۰ اشاره کرد و گفت: حمایت از توان داخل باید در حالت غیر تحریم صورت گیرد.
فاصله‌ی فناورانه با دنیا را می‌توان در فرصت کوتاهی جبران کرد/ آمادگی پذیرش ۲۰ ماموریت بزرگ

به‌ گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، دکتر حمیدرضا طیبی صبح امروز (سه‌شنبه ۲۷ آذر) در مراسم رونمایی از ۱۰ محصول فناورانه‌ی جهاددانشگاهی که با حضور معاون اول رییس‌جمهور در دانشگاه علم‌وفرهنگ برگزار شد، با اشاره به این‌که جمهوری اسلامی ایران باید صاحب اقتصاد دانش‌بنیان در حوزه دفاعی، اقتصادی، تولید و فناوری باشد تا روزآمدی خود  را در دنیا حفظ کند، خاطرنشان کرد: تمام حوزه‌هایی که در دنیا دارای ارزش اقتصادی و استراتژیک است را به‌عنوان اولویت خود انتخاب کرده‌ایم.

وی تاکید کرد: باید در زمینه‌هایی همچون طراحی خطوط تولید تجهیزات، محصولات و مواد اولیه و نیز اجرای پروژه‌ها صاحب دانش شویم تا در بازار دنیا سهمی داشته باشیم؛ که از این لحاظ مشکلی نداریم. رییس جهاددانشگاهی با بیان اینکه تولید فناوری در کشور باید به‌صورت ماموریت محور انجام شود، یادآور شد: در حوزه‌هایی که خودمان از تکنولوژی برخوردار نیستیم می‌توانیم از طریق واگذاری بازار به خارج از کشور، انتقال فناوری را انجام دهیم.

دکتر طیبی با بیان این‌که فاصله تکنولوژی با دنیا را می‌توان در فرصت کوتاهی جبران کرد، به برخی دستاوردهای فناورانه جهاددانشگاهی در دهه‌های ۶۰ تا ۹۰ اشاره کرد و گفت: حمایت از توان داخل باید در حالت غیر تحریم صورت گیرد.

رییس جهاددانشگاهی در بخش دیگری از صحبت‌های خود، با تاکید بر این‌که تولید فناوری در کشور باید به‌صورت ماموریت محور انجام شود، خاطرنشان کرد: آمادگی آن را داریم که ماموریت‌های بزرگ در توسعه فناوری از جمله تا ۲۰ ماموریت را بر عهده بگیریم که تاکنون نیز در نقشه جامع علمی کشور هفت ماموریت فناورانه در حوزه تولید و فناوری به ما داده شده است.


نظر شما :