معاون پژوهشی جهاددانشگاهی یزد: رونمای از طرح فناورانه تولید جرم‌های ویژه نسوز با حضور معاونین ریاست جمهوری

۲۷ آذر ۱۳۹۷ | ۱۲:۰۳ کد : ۴۰۴۳ پژوهشی تجاری سازی فناوری و اشتغال تاپ خبر
معاون پژوهشی سازمان جهاددانشگاهی استان یزد: رونمای از طرح فناورانه دست‌یابی به دانش فنی تولید جرم‌های ویژه نسوز در مقیاس پایلوت با حضور معاون اول و معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد
معاون پژوهشی جهاددانشگاهی یزد: رونمای از طرح فناورانه تولید جرم‌های ویژه نسوز  با حضور معاونین ریاست جمهوری

 به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی استان یزد ، مهندس سید حسین میرحسینی اظهار داشت : با توجه به این‌که صنعت نسوز، یک صنعت مادر و پرکاربرد در صنایع کشور هست، این موضوع یکی از محورهای اصلی تحقیقات در پژوهشکده مواد نوین سرامیکی در سازمان جهاد دانشگاهی استان یزد قرار گرفت .

وی خاطر نشان ساخت : برای تجاری‌سازی یافته‌های پژوهشی، طرح دست‌یابی به دانش فنی تولید جرم‌های ویژه نسوز در مقیاس پایلوت تعریف و با حمایت مالی معاونت محترم علمی ریاست جمهوری تصویب و اجرا گردید.

وی افزود : مواد عایق و نسوز در حال حاضر در کشور به میزان ۴۴۰ هزار تن در سال که معادل ۲ درصد سهم جهانی است که از این میزان ۳۳۰ هزار تن در کشور تولید می‌شود و حدود ۱۱۰ هزار تن واردات داریم.

در ادامه معاون پژوهشی جهاددانشگاهی یزد گفت : در برنامه توسعه کشور، در افق ۱۴۰۴، نیاز کشور به ۷۴۰ هزارتن خواهد رسید و باید برای کاهش ارزبری در زمینه بومی‌سازی دانش‌فنی محصولات وارداتی فعالیت دانش‌بنیان انجام داد. جرم‌های نسوز مزایای مهمی دارند، تولید و نصب راحت، امکان ساخت اشکال پیچیده و بدون نیاز به مصرف آب تولید می‌شوند.

میرحسینی همچنین اظهار امیدواری کرد، بتوان سهمی در کاهش واردات و کاهش خروج ارز داشته باشیم زیرا در حال حاضر ۳ محصول دانش‌بنیان جدید به مرحله تجاری رسیدند .

وی در پایان گفت : در ادامه فعالیت، برنامه برای توسعه محصولات دانش‌بنیان جدید و راه‌اندازی خط تولید قطعات پیش‌ساخته را هدف‌گذاری کرده‌ایم و در دست برنامه‌ریزی جهت اجرا هستند.


نظر شما :