/به مناسبت روز پژوهش/

خبرگزاری ایکنای یزد میزبان چهره‌ی برتر قرآنی کشور شد

۲۵ آذر ۱۳۹۷ | ۰۸:۵۷ کد : ۳۹۵۲ فرهنگی تاپ خبر عمومی
به مناسبت ۲۵ آذرماه روز پژوهش، سیدحسین میرتقی، پژوهشگر قرآنی و چهره برتر قرآنی کشور ضمن حضور در ایکنای یزد به بررسی مشکلات و آسیب های موجود در بحث پژوهش‌های قرآنی پرداخت
خبرگزاری ایکنای یزد میزبان چهره‌ی برتر قرآنی کشور شد

 به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی استان یزد به نقل از ایکنا،حسین میرتقی، پژوهشگر قرآنی و مولف کتب آشنایی با خط قرآن ( سطح ۱ و ۲ ) که اخیرا منتشر شده و مراسم رونمایی از آنها  برگزار گردید ، ضمن تشکر از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد وموسسه فرهنگی قرآنی ثقلین اظهار کرد: قطعا رشد و ارتقای هر برنامه آموزشی در گرو شناخت ابعاد و مسائل مختلف آن برنامه است و بدون اهتمام جدی به برگزاری مجامع علمی در این زمینه نمی توان رشد و ارتقای آموزشهای قرآنی را هم انتظار داشت.
وی همچنین اتخاذ تدابیر لازم به منظور تشویق و ترغیب  همه تلاشگران در این عرصه و حمایت از اقداماتی که در این مسیر صورت می گیرد واز جمله پژوهشهای انجام شده را امری بسیار ضروری دانست.
این پژوهشگر قرآنی پیرامون انگیزه  خود از تالیف کتابهای آشنایی با خط قرآن گفت: من معتقدم آشنا نمودن قرآن آموز فارسی زبان با خط قرآن و آموزش خواندن قرآن به چنین قرآن آموزی می بایست با توجه به ارتباط خط با زبان، پژوهشهای زبان شناختی و تاریخی انجام گرفته پیرامون خط اولیه قرآن و سیر تحول نظام نوشتاری قرآن کریم، برنامه ریزی صحیح و مناسب برای آموزش خواندن مصاحفی که بیشتر در کشور ما رایج می باشند و تبیین ویژگیهای رسم الخطهای آنها و همچنین استفاده مطلوب از آموخته های قرآن آموزان در آموزش خواندن فارسی صورت گیرد. در نظر گرفتن سطوح دقیقی برای آموزش را نیز امری بسیار ضروری است.
وی توجه به این نکات را انگیزه خود از تالیف کتابهای آموزش روخوانی قرآن ( سطوح ۱، ۲ و ۳ دانش آموزی )  و کتاب آشنایی با خط قرآن سطح ۱ بیان کرد و گفت: از اینکه به  لطف خداوند دغدغه و آرزویی را که بیش از بیست سال  داشته ام اکنون محقق شده است بسیار شاکرم.
اهمیت تکرار و استمرار در کسب مهارت در خواندن قرآن هم موضوعی بود که میرتقی به آن اشاره کرد و گفت در این کتابها به آن توجه کافی شده است.
این چهره قرآنی مباحث و موضوعات مطرح شده در کتاب آشنایی با خط قرآن ( سطح ۲ ) را بخشی از مبانی زبان شناختی آموزش خواندن قرآن بیان کرد که آشنایی با آنها برای کلیه دست اتدرکاران امر آموزش خواندن قرآن کاملا ضروری است و متاسفانه اغلب شاهد عدم شناخت وآگاهی کافی نسبت به آنها و مشکلات اساسی و جدی در امر آموزش خواندن قرآن که ناشی ارآن است می باشیم.
میرتقی ایجاد مرکزی به منظور اطلاع رسانی شایسته پژوهش های قرآنی انجام گرفته در استان یزد و معرفی فعالان قرآنی استان را بسیار ضروری دانست و اظهار امیدواری کرد این مرکز موجب بهره گیری هر چه بیشتر از ظرفیتها و توانمندیهای قرآنی استان هم در خود استان و هم سایر استانها گردد؛ استان چهره ای قرآنی همچون شهید بزرگوار شهید استاد حاج حسن دانش.
این چهره برتر قرآنی بیان کرد:  همه کسانی که به لطف خداوند توفیق فعالیت در یکی از حوزه های قرآنی را دارند از نظرات و تجربیات و توانمندی هایی برخوردارند که می بایست مورد توجه قرار گیرند و در زمینه استفاده مناسب از آنها و معرفی آنها اهتمام لازم انجام گیرد و در صورتی که این موضوع مورد توجه همه ما قرا گیرد قطعا آثار بسیار ارزنده ای خواهد داشت. این امر بهره گیری هر چه بیشتر از توانمندیهای قرآنی استان را هم به دنبال خواهد داشت.


نظر شما :