با انعقاد یک تفاهم‌نامه؛

جهاددانشگاهی در اجرای پروژه‌های ملی محیط‌زیست فعال می‌شود

۲۴ آذر ۱۳۹۷ | ۱۴:۵۶ کد : ۳۹۳۸ تجاری سازی فناوری و اشتغال تاپ خبر
در راستای اجرای برنامه اشتغال فراگیر بر اساس تفاهم‌نامه همکاری جهاددانشگاهی و سازمان حفاظت از محیط‌زیست، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های جهاددانشگاهی در خدمت پروژه‌های کلان محیط زیستی قرار می‌گیرد.
جهاددانشگاهی در اجرای پروژه‌های ملی محیط‌زیست فعال می‌شود

به گزارش روابط عمومی سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان، تفاهم‌نامه همکاری جهاددانشگاهی و سازمان حفاظت از محیط‌زیست با حضور دکتر محمدصادق بیجندی رییس سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان و معاون آموزشی جهاددانشگاهی و دکتر حمید ظهرابی معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط‌زیست و دکتر مسعود تجرشی مدیر دفتر برنامه‌ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه با موضوع ، تقویت نقش سازمان‌ها و نهادهای توسعه‌ای، واسطه‌ای و تخصصی به‌ویژه سازمان‌های محیطی و نهادهای علمی و آموزشی و فرهنگی در اجرای طرح ملی الگوی مشاغل خانگی و اشتغال روستایی در مناطق آسیب‌پذیر زیست محیطی روز شنبه 24 آذرماه 1397 امضا شد.

از اهداف تفاهم‌نامه می‌توان به استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مادی و معنوی طرفین تفاهم‌نامه در راستای اجرای برنامه عمل حفاظت، احیاء، مدیریت و بهره‌برداری مناسب از تالاب‌های کشور با مشارکت سایر دستگاه‌های اجرایی و جوامع محلی- همکاری در راستای اجرا و پیاده‌سازی طرح‌های آموزشی، پژوهشی،فرهنگی و اشتغال‌زایی مشاغل سبز ذیل برنامه اشتغال فراگیر طرح ملی الگوی مشاغل خانگی و طرح توسعه فرصت‌های شغلی در مناطق روستایی آسیب‌پذیر زیست‌محیطی در راستای خودکفایی عمومی و استقلال اقتصادی اشاره کرد.

در آیین امضای این تفاهم‌نامه که در ۲۲ بند به امضا رسید، همچنین دکتر شمسعلی رضازاده رییس پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی، دکتر عاقلی رییس جهاددانشگاهی آذربایجان‌غربی، دکتر جمالزاد رییس پژوهشکده محیط‌زیست جهاددانشگاهی گیلان و همچنین دکتر مسعود تجریشی مدیر ستاد احیای دریاچه ارومیه و مهندس آبشت مدیر طرح حفاظت از تالاب های ایران حضور داشتند.

دکتر ظهرابی در این مراسم با اشاره به اینکه موضوع محیط‌زیست به‌عنوان یک چالش در کشور مطرح است به جایگاه جهاددانشگاهی در کشور اشاره کرد و گفت: جهاددانشگاهی به‌عنوان یک شبکه سراسری جایگاه مهمی در کشور دارد و ما می‌توانیم از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خوب این نهاد در عرصه‌های مختلف محیط‌زیست و اصلاح و حل مشکلات محیط‌زیست استفاده کنیم.

وی افزود؛ باوجود فرصت‌های همکاری با سایر نهادها ولی آن‌ها فرصت شبکه بودن و توانمندی جهاددانشگاهی را ندارند.

دکتر بیجندی نیز در این نشست و مراسم گفت؛ جهاددانشگاهی در حوزه محیط‌زیست و توسعه منطقه‌ای در سراسر کشور ظرفیت علمی و توانمندی اجرایی و کارشناسی بالایی دارد و باید این توافقنامه هر چه زودتر به قرارداد تبدیل شود.

دکتر تجریشی نیز این توافقنامه را یک فرصت بی‌نظیر برای دو نهاد توصیف کرد و گفت: جهاددانشگاهی زنجیره کاملی در سراسر کشور دارد وبید با همکاری علمی و اجرایی این نهاد به مشکلات و معضلات محیط‌زیست به‌صورت یک پکیج نگاه کنیم و آن‌ها را حل کنیم. گزارش مفصل این برنامه شنبه در بازار کار منتشر می‌شود.


نظر شما :