برگزاری آزمون داوری، میانجی‌گری و شوراهای حل اختلاف قوه قضائیه

۳۰ آبان ۱۴۰۰ | ۱۴:۵۸ کد : ۳۸۲۳۵ آموزشی تاپ خبر
برگزاری آزمون داوری، میانجی‌گری و شوراهای حل اختلاف قوه قضائیه از طریق مرکز آزمون جهاددانشگاهی
برگزاری آزمون داوری، میانجی‌گری و شوراهای حل اختلاف قوه قضائیه

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد دانشگاهی استان یزد، معاون آموزشی سازمان با اشاره به برگزاری آزمون جذب مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه عنوان کرد: مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه از واجدین شرایط برای دریافت پروانه داوری و پروانه میانجی گری از طریق مرکز آزمون جهاددانشگاهی دعوت به همکاری کرده است.

افروزیان گفت: فرآیند ثبت نام از روز سه شنبه ۱۸ آبان ماه شروع شده است و تا ۵ آذر ماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

معاون آموزشی سازمان با اشاره به روش‌های جذب گفت: جذب همکاری به دو صورت آزمونی و غیرآزمونی انجام می‌شود و مجموع ظرفیت‌های در نظر گرفته شده برای ۳ حوزه در شهرستان‌های استان یزد ۴۲۰ نفر می‌باشد.

افروزیان در ادامه افزود: در روش آزمونی ۳ نوع آزمون برای جذب برگزار خواهد شد و داوطلبان می‌توانند در یکی از سه حوزه داوری، داوری تخصصی خانواده و میانجی گری در آزمون ثبت نام نمایند.

وی تاکید کرد: داوطلبان با داشتن حداقل مدرک سطح ۲ حوزه یا مدرک کارشناسی در یکی از رشته‌های مرتبط از جمله حقوق، فقه و مبانی حقوق اسلامی و الهیات (گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی) می‌توانند برای ثبت نام در آزمون‌های داوری عمومی اقدام و دانش آموختگان مقطع کارشناسی و بالاتر رشته‌های روانشناسی، جامعه شناسی، علوم تربیتی، مشاوره، مددکاری اجتماعی و مطالعات خانواده، حقوق، فقه و مبانی حقوق اسلامی و الهیات (گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی) و دارندگان مدرک حداقل سطح ۲ حوزه صرفاً مجاز به شرکت در آزمون‌های میانجی گری و داوری تخصصی خانواده می‌باشند.

افروزیان شرط پذیرش در آزمون کتبی را کسب حداقل ۵۰ درصد نمره آزمون عنوان کرد و گفت: حداکثر ۲ برابر جذب جهت بررسی مدارک و انجام مصاحبه به مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه معرفی خواهند شد.

معاون آموزشی سازمان با اشاره به نحوه جذب غیر آزمونی تاکید کرد: برخی از داوطلبان، بدون آزمون و براساس شرایط خاصی که در دفترچه راهنمای ثبت نام به تفصیل شرح داده شده است می‌توانند نسبت به ثبت نام غیر آزمونی اقدام و مدارک مورد نیاز را بارگزاری نمایند.

وی ادامه داد: در روش جذب بدون آزمون، سوابق تحصیلی، سوابق شغلی و حرفه‌ای و تطبیق شرایط (ویژه مؤسسات داوری موجود) مورد بررسی قرار می‌گیرد که این فرآیند توسط مرکز توسعه حل اختلاف انجام می‌گیرد و پس از انجام محاسبات و امتیازات در نظر گرفته شده، در صورت داشتن شرایط احراز افراد جهت مصاحبه حضوری دعوت خواهند شد.

 

ایشان با اشاره به زمان برگزاری آزمون گفت: براساس برنامه زمانبندی صورت گرفته، آزمون در تاریخ ۲۶ آذر ماه سال جاری برگزار خواهد شد و چنانچه بنابر شرایط تغییری در زمان آزمون ایجاد شود، مراتب به داوطلبان اطلاع رسانی خواهد شد.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت مرکز آزمون جهاد دانشگاهی به نشانی www.hrtc.ir ضمن مطالعه دفترچه راهنما، نسبت به ثبت نام در بخش‌های آزمونی و غیرآزمون اقدام نمایند.

کلید واژه ها: آزمون مرکز توسعه حل اختلاف


( ۱ )

نظر شما :