کتاب «رفتارهای غیرعقلایی در تصمیم‌گیری‌‌های مالی» منتشر شد

۱۷ مهر ۱۴۰۰ | ۱۰:۵۵ کد : ۳۶۵۴۹ فرهنگی
کتاب «رفتارهای غیرعقلایی در تصمیم‌گیری‌‌های مالی» تألیف دکتر زهرا صادقی آرانی عضو هیت علمی دانشگاه کاشان و خانم سمانه دهقان منشادی توسط انتشارات سازمان جهاددانشگاهی استان یزد منتشر شد.
کتاب «رفتارهای غیرعقلایی در تصمیم‌گیری‌‌های مالی» منتشر شد

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی استان یزد؛ کتاب رفتارهای غیرعقلایی در تصمیم‌گیری‌‌های مالی در 3 فصل و 250 صفحه، به بررسی رفتارهای غیرعقلایی در تصمیم‌گیری‌های اقتصادی و مالی افراد می‌پردازد.

در فصلِ اول از کتاب با عنوان «روان‌شناسی پول»، به بررسی مفهوم روان‌شناسی پول، تعریف پول، انواع پول و دارایی، معانی مختلف پول، ساختار نگرش نسبت به پول و دیدگاه اسلام در رابطه با پول پرداخته شده است.

همچنین فصلِ دوم از کتاب با عنوان «مالی رفتاری»، به معرفیِ تاریخچه‌ی این رویکرد در قالب دو نظریه‌ی مهمِ «حسابداری ذهنی» و «چشم‌انداز» می‌پردازد.

در ادامه‌ی این فصل نیز با تأکید بر مالی رفتاری خُرد، 24 سوگیری در فرآیند تصمیم‌گیری مالی و اقتصادی افراد بیان می شود.

لازم بذکر است؛ در فصلِ سوم و نهایی این مجموعه با عنوان «اختلالات مالی و مالی درمانی»، ضمن معرفی اختلالات مالیِ مشاهده شده در افراد، راه‌های درمان‌گری با عنوان «مالی درمانی» معرفی می‌شود.

این گزارش می افزاید؛  این کتاب می‌تواند به عنوان کتابِ درسیِ «مالی رفتاری» برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری مدیریت مالی معرفی و پیشنهاد شود.

کلید واژه ها: کتاب


نظر شما :