مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات یزد در بازدید از ایسنا: پیوند حوزه IT با سایر بخش‌ها لازمه توسعه اقتصادی کشور است

۰۷ آذر ۱۳۹۷ | ۰۹:۱۲ کد : ۳۵۱۸ فرهنگی تاپ خبر عمومی
پیوند حوزه IT با سایر بخش‌ها لازمه توسعه اقتصادی کشور است مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد با اشاره به سهم بالای فناوری اطلاعات در اقتصاد دنیا، بر نقش این حوزه در توسعه اقتصادی کشورمان تاکید کرد.
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات یزد در بازدید از ایسنا: پیوند حوزه IT با سایر بخش‌ها لازمه توسعه اقتصادی کشور است

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی استان یزد به نقل از ایسنا – منطقه یزد، «اکرم فداکار» در بازدید از این دفتر خبری با اشاره به این که زیرساخت‌های ایجاد شده در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، لازمه‌ی تحول اقتصاد دیجیتال است، اظهار کرد: سهم حوزه IT از اقتصاد دنیا 20 درصد است که سهم قابل توجهی محسوب می‌شود لذا لازم است که جهت توسعه اقتصادی کشورمان، این حوزه در تمام بخش‌ها لحاظ شود.

وی صرفه‌جویی‌های میلیاردی در حوزه ‎‎ های مختلف با اجرای دولت الکترونیک را یک حقیقت غیر‌قابل باور اما ممکن دانست و افزود: نمونه بارز این موضوع استفاده از کارت‌های بانکی به عنوان کارت سوخت بود که قریب 330 میلیارد تومان صرفه‌جویی در هزینه‌ها را برای کشورمان به دنبال خواهد داشت.

این مسئول پیوند حوزه آی‌تی به سایر دستگاه‌ها را لازمه توسعه اقتصادی و تغییر رویکردها هم راستا با علم نوین عنوان و تصریح کرد: رشد و توسعه تمام بخش‌ها مانند صنعت، معدن، خدمات، کشاورزی و شهرسازی و سایر حوزه‌ها با بهره‌گیری از زیرساخت‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات یک سیاست و اقدام متداول در کشورهای توسعه یافته است که برای تحقق آنها در کشورمان نیازمند فعالیت‌های فرهنگی و فرهنگ‌سازی هستیم.

وی نقش رسانه‌ها در ارتقای سطح فرهنگ جامعه برای پذیرفتن و در نهایت استفاده از حوزه آی‌سی‌تی با در نظر گرفتن واقعیت‌ها را ضروری خواند و گفت: ممانعت مردم از نصب دکل‌های تلفن همراه( BTS ) تنها یکی از ساده‌ترین نوع مقاومت‌ در برابر توسعه زیرساخت‌های ارتباطاتی است که در این باره نیازمند افزایش آگاهی و شناخت صحیح آنها هستیم.

فداکار ادامه داد: مردم باید واقعیت‌ها را بدانند و رسانه‌ها می‌توانند حتی از طریق به چالش کشیدن این حوزه، نقش مهمی را در ارتقای آگاهی مردم و شفاف‌سازی ایفا کنند.

وی با تاکید بر این که حوزه فناوری اطلاعات تنها متولی تامین زیرساخت‌هاست و نقشی در تولید محتوا ندارد، گفت: همه نهادها باید به صورت مشترک در زمینه تولید و نظارت بر محتوای فضای مجازی نقش‌افرینی کنندهر چند که وزارت ارتباطات و فناوری‌اطلاعات نیز با برگزاری همایش‌ها، مسابقات و دیگر اقدامات در زمینه تولید محتوا همکاری دارد.

این مسئول در ادامه ائمه جمعه و جماعات، دستگاه‌ها و نهادها و رسانه‌ها را موثر در ارتقای شناخت جامعه دانست و خاطرنشان کرد: متولیان بخش‌های مختلف جامعه علاوه بر اهتمام به تولید محتوا با بیان هنرمندانه و قابل فهم باید در تشخیص و شناسایی صحیح مخاطبان خود نیز قوی‌تر عمل کنند.


نظر شما :