با امضای تفاهم نامه دوجانبه شرکت آب منطقه ای یزد و اداره کل آموزش و پرورش استان، جهاددانشگاهی مجری طرح داناب در یزد شد

۱۴ آبان ۱۳۹۷ | ۱۴:۳۴ کد : ۲۹۶۹ فرهنگی تاپ خبر عمومی
با امضای تفاهم نامه دوجانبه ای در خصوص اجرای طرح دانش آموزی نجات آب (داناب ) سازمان جهاددانشگاهی استان یزد مجری طرح شد.
با امضای تفاهم نامه دوجانبه شرکت آب منطقه ای یزد و اداره کل آموزش و پرورش استان، جهاددانشگاهی مجری طرح داناب در یزد شد

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی استان یزد، تفاهم نامه دوجانبه ای در خصوص اجرای طرح دانش آموزی نجات آب (داناب ) که  مجری آن سازمان جهاددانشگاهی استان یزد می باشد، در محل اداره کل آموزش و پرورش استان به امضای محمدمهدی جوادیان زاده؛ مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد و عباسعلی دانافر؛ رییس اداره کل آموزش و پرورش استان رسید.

مدیرعامل این شرکت در حاشیه مراسم، ضمن قدردانی از همکاری اداره کل آموزش و پرورش در اجرای طرح داناب در استان اظهار داشت: با توجه به بحران آب و ضرورت فرهنگسازی در این زمینه، اجرای طرح ملی داناب در دستورکار شرکت آب منطقه ای یزد قرار گرفت و اداره کل آموزش و پرورش به دلیل اینکه متولی جامعه هدف این طرح، یعنی دانش آموزان است، همکاری تنگاتنگی با این مجموعه داشته است.

محمدمهدی جوادیان زاده افزود: در سال جاری در نظر داریم تغییرات و اصلاحاتی را به منظور تکامل طرح داناب در مدارس انجام دهیم که نیاز به مشارکت بیش از پیش اداره آموزش و پرورش در این زمینه وجود دارد.

 وی در پایان سخنان خود، خواستار همکاری کارشناسان آموزش و پرورش یزد در تولید محتوا، تشریح ضرورت موضوع آب برای مدیران و معلمان مدارس و همراهی مدارس در توسعه برنامه های ترویجی این طرح شد.

رییس اداره کل آموزش و پرورش استان نیز در این مراسم عنوان کرد : هر ارزشی که بخواهد در جامعه نهادینه شود، نقطه آغازین آن از مدارس است به دلیل اینکه جمعیت دانش آموزان در استان رقم نسبتا بالایی دارد و یادگیری در سن کم اتفاق می افتد و از طریق دانش آموزان، آموزش و فرهنگسازی به خانواده ها هم انتقال پیدا می کند.

عباسعلی دانافر اضافه کرد: در استان بالغ بر 151 هزار دانش آموز و 15250 معلم وجود دارد و طرح داناب در حدود 80 درصد از جامعه را پوشش می دهد.

وی با تاکید بر نقش موثر مدیران مدارس در اجرای طرح داناب تصریح کرد: برگزاری جلسات مداوم با مدیران مدرسه و تشریح اهمیت اجرای طرح در مدارس می تواند به تسریع انجام اقدامات ترویجی منجر شود .

دانافر در پایان یادآور شد: استفاده از آموزش های غیرمستقیم و خلاقانه در خصوص مدیریت مصرف موثرتر از انتشار کتاب و آموزش های مستقیم است و به نظر می رسد استفاده از هنر و ادبیات بتواند در درونی کردن ارزش ها برای دانش آموزان راهگشا باشد.

گفتنی است، تشکیل کارگروه تخصصی در زمینه تولید محتوا با حضور کارشناسان دو مجموعه و جلسات نشست با مدیران مدارس جهت تبیین اهمیت موضوع آب، از مصوبات این نشست بود.
در این جلسه محمد رضا دهقانی معاون فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های سال گذشته طرح داناب، خواستار پیشنهاداتی در خصوص بهبود اجرای طرح شد .
لازم به ذکر است، این طرح سال گذشته نیز توسط سازمان جهاددانشگاهی استان در یزد اجرا شده بود  که با توجه به اجرای مطلوب،  مسئولیت اجرای سال جاری هم  به این سازمان واگذار شد.
 


نظر شما :