دبیر اجرایی طرح توسعه مشاغل خانگی در یزد:تولید مبتنی بر نیاز بازار و فروش محصولات مشکل متقاضیان این طرح است

۲۶ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۲:۱۲ کد : ۲۹۲۰۰ آموزشی تجاری سازی فناوری و اشتغال
دبیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان یزد با اشاره به تداوم ثبت نام از متقاضیان، اظهار کرد: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با هدف پایدارسازی مشاغل خانگی، متقاضیان را با توانمندسازی به بازار متصل می‌کند.
دبیر اجرایی طرح توسعه مشاغل خانگی در یزد:تولید مبتنی بر نیاز بازار و فروش محصولات مشکل متقاضیان این طرح است

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی استان یزد، "محمد زارع" ضمن بیان این که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ناظر بر طرح توسعه ملی مشاغل خانگی است، اظهار کرد: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حال انجام است و هم اکنون در فاز دوم طرح با انجام جلسات مشاوره گروهی و فردی توانمندی اشخاص  شناسایی می‌شود.
وی افزود: با توجه به نتایج این جلسات مشاوره، تولید محصول استاندارد مبتنی بر نیاز بازار و فروش محصولات مشکل متقاضیان طرح ملی مشاغل خانگی در استان است.
زارع خاطرنشان کرد: با اینکه تعداد محدودی از متقاضیان جهت تامین سرمایه اولیه برای راه اندازی کسب و کار مشکل دارند اما مشکل مشاغل خانگی با تسهیلات بانکی حل نمی‌شود.
وی ادامه داد: در این طرح متقاضیان زمان ارزیابی، دسته بندی می‌شوند و هر فرد بر اساس توانمندی،‌آموزش و مشاوره دریافت می‌کند و با توجه ویژه به توسعه فعالیت‌های شبکه‌ای، اتصال به بازار انجام خواهد پذیرفت.
زارع با بیان این که سهمیه استان در این طرح ۱۸۰۰ نفر است، افزود: متقاضیانی که تمایل دارند در این طرح ثبت‌نام کنند، می‌توانند با انتخاب یکی از اولویت‌های شغلی به سامانه inhb.ir یا سایت سازمان جهاددانشگاهی استان یزد مراجعه و از آموزش رایگان نیز بهره‌مند شوند.
این مسئول در پایان تصریح کرد: این طرح در نظر دارد با استفاده از شبکه‌ای از کارشناسان، مشاوران و تسهیل‌گران در سراسر کشور و با بهره‌مندی از ظرفیت‌های تمامی سازمان‌های دولتی و غیر دولتی به ویژه بخش خصوصی، حلقه‌های مفقوده و خلأ طرح‌های مشابه قبلی را شناسایی و نقش و جایگاه مشاغل خانگی در اقتصاد کشور را توسعه دهد.


نظر شما :