فرمانده نیروی انتظامی در بازدید از ایسنای یزد:

ایسنا یک خبرگزاری معتبر و فرهنگی است

۲۱ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۴:۲۹ کد : ۲۷۹۳۰ فرهنگی تاپ خبر عمومی
سردار «عباسعلی بهدانی‌فرد» امروز ۲۱ بهمن‌ماه در بازدید از دفتر ایسنا در یزد اظهار کرد: ایسنا یک خبرگزاری معتبر و فرهنگی است و با ارتقای فرهنگی، علمی، سیاسی و اجتماعی در اطلاعرسانی به جامعه بسیار کارآمد باشد.
ایسنا یک خبرگزاری معتبر و فرهنگی است

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی استان یزد ، فرمانده نیروی انتظامی استان یزد تاثیر رسانه در شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی به موقع و سریع اشاره کرد و گفت: در مسائل متعدد شفاف‌سازی در عین سرعت بالا، از ایجاد شائبه و چندگانگی و شبهه در فضای مجازی جلوگیری می‌کند.

سردار «عباسعلی بهدانی‌فرد» امروز ۲۱ بهمن‌ماه در بازدید از دفتر ایسنا در یزد اظهار کرد: ایسنا یک خبرگزاری معتبر و فرهنگی است و با ارتقای فرهنگی، علمی، سیاسی و اجتماعی در اطلاعرسانی به جامعه بسیار کارآمد باشد.

وی احساس امنیت در جامعه را مهمتر از امنیت خواند و گفت: نقش رسانه‌ها در ارتقای احساس امنیت به مردم بسیار خظیر و تاثیرگذار است.

فرمانده نیروی انتظامی استان به اهتمام ایسنا و تعامل خوب این رسانه با نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت:رسانه‌های نقش موثری در شفاف‌سازی و اطلاع رسانی به موقع و سریع در جامعه دارند چرا که معتقدیم شفاف‌سازی و ارسال خبر صحیح و سریع از بروز شائبه و شبهه در جامعه پیشگیری می‌کند.

سردار بهدانی‌فرد در ادامه گریزی به وضعیت جرائم استان نیز زد و اظهار کرد: خوشبختانه علی‌رغم افزایش جرائم در بسیاری از استانها به دلیل مشکلات اقتصادی، در استان یزد بسیاری از جرائم کاهش داشته به عنوان نمونه سرقت در استان‌ یزد امسال شش درصد کاهش یافته و در مقابل کشف سرقت‌ها ۷۰ درصد رشد داشته اسیت.

وی با تاکید بر این که ۷۰ درصد سرقت‌های یزد جزو سرقت‌های خرد هستند، تنها سرقت خشن و مسلحانه امسال یزد را یک مورد سرقت طلاسازی عنوان کرد و گفت: با این که این سرقت در حاشیه شهر اتفاق افتاد در کمتر از ۲۴ ساعت سارقان در یکی از استانهای جنوب شرقی کشور شناسایی و درستگیر شدند.

وی هزینه برخی جرائم را پایین ذکر کرد و گفت: شاید یکی از علل تکرار سرقت‌های خرد که اغلب توسط معتادان و در حواشی شهرها روی می‌دهد، همین موضوع باشد.

فرمانده نیروی انتظامی استان اظهار کرد: امسال در کشفیات مواد مخدر تاکنون ۴۳ تن انواع مواد افیونی کشف شده که نسبت به سال گذشته ۲۱ درصد رشد داشته است.

وی با بیان این که در موضوع جانباختگان جاده‌ای نیز ۲۶ درصد کاهش در استان رقم خورده و این در حالی بود که کرونا تغییر محسوسی در کاهش ترددهای جاده‌ای و برون شهری استان نداشته است.

وی از کشف ۷۵۹ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان طی سال جاری خبر داد و گفت: استان یزد در بحث کشفیات کالای قاچاق ۳۰ درصد افزایش عملکرد نسبت به پارسال داشته است و خوشبختانه در جرائمی مانند قتل و نزاع‌های دسته جمعی جزو استانهای آخر کشور هستیم.

سردار بهدانی‌فرد در ادامه در نشست با «فاطمه سعادت‌جو» رئیس سازمان جهاد دانشگاهی استان و معاونین این سازمان ضمن یادآوری فعالیت‌های موثر این نهاد فرهنگی و علمی، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی اقدامات موثر و مطلوبی را هم‌راستا با ماموریت‌های نیروی انتظامی در خصوص کاهش آسیب‌های اجتماعی انجام می‌دهد.

وی در این باره تصریح کرد: یکی از وظایف نیروی انتظامی مرتبط به حوزه‌های فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی خصوصا مسائل حاشیه‌نشینی به عنوان نقطه آغاز برخی جرائم است و جهاددانشگاهی می‌تواند در این قبیل ماموریت‌ها همکاری و تعامل خوبی داشته باشد.

این مسئول از تلاش برای حرکت نیروی انتظامی استان به سمت پلیس تراز انقلاب اسلامی سخن گفت و تاکید کرد: نیروی انتظامی از جنس مردم است و ماموریتش نیز در جهت کمک به مردم است لذا با توجه به این که تامین امنیت، دغدغه ماست و اگر مسئله‌ای امنیت مردم را تهدید کند، نمی‌توانیم آرامش داشته باشیم.

سردار بهدانی‌فرد در پایان نیز شادی مردم پس از احقاق حقوق و برقراری امنیتشان را بزرگترین قوت قلب نیروی انتظامی خواند و حضور در لباس پلیس در این مقطع زمانی را بسیار افتخارآفرین دانست.


نظر شما :