ارزیابی شایستگی مدیران دستگاه های اجرایی استان یزد توسط جهاد دانشگاهی

۱۵ بهمن ۱۳۹۹ | ۰۸:۵۶ کد : ۲۷۶۱۸ تاپ خبر عمومی
ارزیابی شایستگی مدیران دستگاه های اجرایی استان یزد توسط ارزیابان حرفه ای کانون ارزیابی و توسعه شایستگی جهاددانشگاهی با همکاری سازمان جهاددانشگاهی استان یزد انجام شد.
ارزیابی شایستگی مدیران دستگاه های اجرایی استان یزد توسط جهاد دانشگاهی

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد دانشگاهی استان یزد، دکتر افروزیان معاون آموزشی سازمان از اجرای ارزیابی شایستگی مدیران دستگاه های اجرایی استان شامل اداره کل امور مالیاتی استان یزد، شهرداری یزد، آب منطقه ای استان یزد و کانون پرورش فکری استان خبر داد و گفت؛ کانون ارزیابی و توسعه شایستگی مدیران جهاددانشگاهی کشور با بهره‌گیری از آخرین دستاوردهای علمی، پژوهشی و روش‌های پیشرفته مدیریت منابع انسانی یکی از مراکز عهده‌دار ارزیابی شایستگی سرمایه انسانی سازمان ها و دستگاه های اجرایی کشور است که با هماهنگی های صورت گرفته ارزیابان حرفه‌ای و صاحب صلاحیت جهاد دانشگاهی  به مدت یک هفته در محل سازمان جهاددانشگاهی یزد مستقر شدند و مجموعا 106 نفر از مدیران دستگاه های اجرایی استان را با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی مصوب ستاد ملی مبارزه با کرونا مورد ارزیابی قرار دادند.

وی افزود؛ نیروی انسانی هر سازمان ارزشمندترین سرمایه آن محسوب می شود. در این بین مدیران سازمان از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند چراکه قدرت بهره برداری از منابع مالی و غیرمالی سازمان در اختیار آنها قرار گرفته است، به نحوی که با تصمیم گیری های آنها به صورت مستقیم در بهره وری و توسعه سازمان تغییراتی رخ می دهد، به همین دلیل دامنه تاثیرگذاری مدیران در مقایسه با کارکنان شاغل در سمت های کارشناسی بسیار گسترده و قابل توجه است. ارزیابی و توسعه شایستگی یکی از کارآمدترین روش ها برای احراز شایستگی کارکنان و  مدیران است که در سال های اخیر برای سنجش شایستگی مدیران دولتی مورد استفاده قرار می گیرد از این‌رو شناسایی و ارتقاء مهارت، دانش، توانایی و در یک کلام، شایستگی‌های کارکنان و مدیران برای موفقیت یک سازمان، امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر است.

گفتنی است، کانون ارزیابی و توسعه شایستگی مدیران جهاددانشگاهی کشور برای آرامش بیشتر مدیران دستگاه های اجرایی در این روزهای سخت کرونایی، پیشگیری از شیوع بیماری و خستگی ناشی از سفر و استرس حضور در محیط‌های خارج از استان ها، ارزیابی شایستگی را در استان محل سکونت مدیران برنامه‌ریزی و اجرا می‌کند.


نظر شما :