همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) در یزد،

تدفین شهید گمنام در دانشگاه علم و هنر سازمان جهاددانشگاهی یزد

۲۴ دی ۱۳۹۹ | ۱۱:۱۰ کد : ۲۶۹۷۵ فرهنگی تاپ خبر
همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) در یزد، تدفین شهید گمنام در دانشکده علوم انسانی دانشگاه علم و هنر در جوار سازمان جهاددانشگاهی یزد واقع در بلوار شهدای گمنام برگزار خواهد شد.
تدفین شهید گمنام در  دانشگاه علم و هنر سازمان جهاددانشگاهی یزد

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی استان یزد به نقل از ایسنا ، مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد ضمن تشریح برنامه‌های تشییع و تدفین چهار شهید گمنام همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) در یزد، سن این شهدا و منطقه‌ی شهادت آنها را اعلام کرد.

سرهنگ «منصور زارع»  23 دی‌ماه در نشست با خبرنگاران در حسینیه آقا اظهار کرد: در راستای برگزاری دومین کنگره ملی ۴۰۰۰ شهید استان یزد و به دنبال درخواست‌های مکرر مردم دارالعباده، امسال در دو مرحله تشییع و تدفین شهدای گمنام در استان برنامه‌ریزی شد که در مرحله نخست میزبان چهار شهید گمنام همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و در مرحله دوم نیز تعداد دیگری از شهدای گمنام در نیمه دوم اسفندماه و همزمان با اجلاسه نهایی کنگره شهدای استان خواهیم بود.

وی با بیان این که آرامش و امنیت امروز خود را مدیون رشادت‌ها و ایثارگری‌های همین شهدا هستیم لذا باید پاسدار و حافظ خون آنها باشیم، گفت: چهار شهید گمنام مذکور که ۱۸ تا ۲۲ ساله هستند، در سه نقطه از استان به خاک سپرده می‌شوند.

وی در ادامه تصریح کرد: یکی از این شهدا که ۲۲ ساله و در عملیات والفجر ۴ به شهادت رسیده در صدا و سیمای مرکز یزد، یکی دیگر از شهدا که ۱۹ ساله و مروبط به عملیات محرم است در دانشکده علوم انسانی دانشگاه علم و هنر در جوار سازمان جهاددانشگاهی یزد واقع در بلوار شهدای گمنام و دو شهید که یکی ۲۰ ساله و مربوط به عملیات محرم و دیگری ۱۸ ساله و مربوط به تک دشمن در منطقه شلمچه در سال ۱۳۶۷ است نیز در مجتمع فرهنگی مسکن مهر بافق که جمعیتی قریب ۱۵ هزار نفر را در خود جای داده، به خاک سپرده می‌شوند.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار استان خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط کرونا، تمام برنامه‌ها مطابق با شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود و اولویت برنامه‌ها در جریان استقبال، تشییع و تدفین این شهدا، حفظ سلامت مردم است لذا در همین راستا تنها برنامه عمومی، مراسم وداع با این شهدای گمنام از ساعت ۱۳ تا ۱۵ روز شنبه ۲۷ دی‌ماه در جوار مزار دیگر همرزمان گمنام‌شان در حسینیه امیرچخماق یزد، پس از برنامه استقبال از شهدا در فرودگاه یزد از ساعت ۱۱ با حضور مسئولان و جمعی از خادمان شهدا و تشییع خودوریی پیکرها در برخی مسیرهای تعیین‌شده‌ِ شهر است.

وی با بیان این که شهدای بافق عصر روز شنبه به بافق منتقل می‌شود و دو شهید دیگر نیز جهت مراسم وداع خصوصی پرسنل صدا و سیما و دانشجویان و اعضای هیات علمی دانشگاه علم و هنر به این مراکز انتقال داده می‌شود، گفت: برنامه تشییع عمومی به دلیل شیوع کرونا نخواهیم داشت و به صورت خودرویی صبح روز یکشنبه همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) انجام و جهت تدفین نیز پیکرهای مطهر توسط خادمان شهدا جابجا خواهد شد.

سرهنگ زارع در پایان با اشاره به این که تعداد شهدای مفقودالاثر یزد کمتر از شهدای گمنام تدفین شده‌ در استان هستند، گفت: در حال حاضر پیکر مطهر ۱۶۲ شهید گمنام در استان یزد مدفون است که به احتساب شهدای گمنام جدید، این تعداد به ۱۶۶ شهید گمنام افزایش می‌یابد.

انتهای پیام


نظر شما :