در مراسم امضای تفاهم‌نامه‌ی همکاری سه‌جانبه بین معاونت امور زنان ریاست‌جمهوری، کمیسیون ملی آیسسکو و جهاددانشگاهی واحد الزهرا (س) تاکید شد؛

جهاددانشگاهی؛ نهادی الگوساز و‌ حامی ارتقای توانمندی‌های بانوان/ گسترش همکاری‌ها در حوزه زنان و خانواده

۱۹ آذر ۱۳۹۹ | ۱۲:۵۸ کد : ۲۵۵۲۱ تاپ خبر عمومی
رییس جهاددانشگاهی در مراسم امضای تفاهم‌نامه‌ی همکاری سه‌جانبه بین معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری، کمیسیون ملی آیسسکو و جهاددانشگاهی واحد الزهرا (س) به نقش مهم زنان در خانواده و جامعه اشاره کرد و گفت: جهاددانشگاهی به‌عنوان نهادی الگوساز،‌ حامی ارتقای توانمندی‌های بانوان است.
جهاددانشگاهی؛ نهادی الگوساز و‌ حامی ارتقای توانمندی‌های بانوان/ گسترش همکاری‌ها در حوزه زنان و خانواده

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، تفاهم‌نامه‌ی همکاری سه‌جانبه بین معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، کمیسیون ملی آیسسکو و جهاددانشگاهی الزهرا (س) سه‌شنبه ۱۸ آذرماه با حضور دکتر حمیدرضا طیبی رییس جهاددانشگاهی و دکتر معصومه ابتکار معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده به امضای دکتر غلامرضا کریمی قائم‌مقام وزیر آموزش‌وپرورش در امور بین‌الملل و دبیر کل کمیسیون ملی آیسسکو در ایران، دکتر زهرا جواهریان معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و دکتر زهرا نقی‌زاده رییس جهاددانشگاهی واحد الزهرا رسید.

جهاددانشگاهی حامی ارتقای توانمندی‌های بانوان است
دکتر طیبی در این مراسم به نقش مهم زنان در خانواده و جامعه اشاره کرد و با تاکید بر اینکه باید زمینه‌ی بروز استعدادهای زنان فراهم شود گفت: بانوان برای شکوفایی استعدادشان نیاز به‌سلامت روحی و جسمی دارند تا بتوانند در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و سیاسی فعالیت کنند. 

وی بابیان اینکه جهاددانشگاهی به‌عنوان نهادی الگوساز،‌ حامی ارتقای توانمندی‌های بانوان است گفت: فعالیت‌ها و طرح‌های پژوهشی بسیاری در جهاددانشگاهی حال انجام است که به حل مسائل بانوان می‌پردازد. 

رییس جهاددانشگاهی در مراسم امضای این تفاهم‌نامه‌ی همکاری سه‌جانبه همچنین به برنامه‌های جهاددانشگاهی در حوزه مشاغل خانگی نیز اشاره کرد و افزود: اشتغال برای زنان به‌خصوص زنان سرپرست خانوار از اهمیت زیادی برخوردار است و باید موردتوجه قرار گیرد.

اهمیت موضوع گفت‌وگوی خانواده در شرایط همه‌گیری کرونا
دکتر ابتکار نیز در این مراسم به اهمیت موضوع گفت‌وگوی خانواده به‌ویژه در شرایط همه‌گیری کرونا اشاره کرد و افزود: تجربیاتمان در سطح ملی کمک کرد تا بتوانیم آن‌ها در سطح بین‌المللی انتقال دهیم.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده بابیان اینکه موضوع خانواده در جامعه بین‌المللی نیز بسیار حائز اهمیت است گفت: ایران به‌عنوان یک جامعه اسلامی بر اهمیت خانواده به‌عنوان نهادی مقدس تاکید دارد که همه‌گیری کرونا موضوع خانواده را مهم‌تر کرده است.

وی بابیان اینکه در این شرایط از سویی اعضای خانواده فرصت کنار هم بودن بیشتری پیداکرده‌اند و از سوی دیگر،‌ تنش‌ها در خانواده افزایش پیدا می¬کند ادامه داد: کاهش شکاف بین نسلی نیز حائز اهمیت است و در این رابطه شورای راهبری ایجادشده است که نمایندگان آیسسکو و جهاددانشگاهی نیز به این شورا اضافه می‌شوند.

اهمیت آموزش دختران در مناطق محروم
دکتر مجتبی زینی‌وند، قائم‌مقام وزیر آموزش‌وپرورش در امور بین‌الملل و دبیر کمیسیون ملی آیسسکو در ایران نیز در سخنانی ضمن تقدیر و تشکر از توجه به موضوع گفت‌وگوی خانواده بر اهمیت آموزش دختران به‌خصوص در مناطق محروم تاکید کرد. 

دکتر زینی‌وند با اشاره به لزوم برگزاری کنفرانس علمی مجازی برای رسیدگی به مشکلات و مسائل خانواده در دوران همه‌گیری کرونا گفت:‌ ایجاد برنامه مشترک بین آیسسکو و معاونت امور زنان و خانواده با حضور جهاددانشگاهی می‌تواند به ارتقای کیفیت گفت‌وگو میان اعضای خانواده کمک کند.

دبیر کمیسیون ملی آیسسکو در ایران به لزوم تشکیل کمیته مشترک در خصوص بهبود شرایط آموزش به دختران تاکید کرد و با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب به توجه به شرایط آموزش اتباع خارجی،‌گفت: این کودکان می‌توانند سفیر ایران در کشور خود محسوب شوند.

گسترش همکاری‌ها در حوزه زنان و خانواده
گفتنی است، تفاهم‌نامه‌ی همکاری سه‌جانبه بین معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری، کمیسیون ملی آیسسکو و جهاددانشگاهی واحد الزهرا (س) باهدف توسعه و گسترش همکاری‌ها و مشارکت درزمینه‌ی فعالیت‌های ترویجی، توسعه‌ای، پژوهشی، فرهنگی و اطلاع‌رسانی در حوزه زنان و خانواده و بهره‌گیری از منابع، امکانات و توانمندی‌های علمی - تخصصی و اجرایی در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی به امضا رسید.

ازجمله محورهای همکاری مشترک در این تفاهم‌نامه می‌توان به اجرایی سازی طرح گفتگوی ملی خانواده و گفتگوی بین نسلی و فعال کردن مرکز بین‌المللی گفتگوی خانواده با همکاری آیسسکو و معرفی آن به سایر کشورهای اسلامی از طریق سازمان آیسسکو؛ همکاری درزمینه‌ی برگزاری نشست‌های تخصصی با مراکز تخصصی بین‌المللی در حوزه آیسسکو با موضوع زنان و خانواده؛ ترویج و معرفی رویکردهای مؤثر جمهوری اسلامی ایران درزمینه‌ی تقویت بنیان خانواده و تحکیم روابط بین نسلی به جهانیان به‌ویژه به جهان اسلام؛ تهیه و انتشار گزارش‌های تخصصی در حوزه رویکردهای نوین به تعاملات و ارتباطات در درون خانواده؛ مشارکت در برگزاری نشست‌ها و کارگاه‌های تخصصی به‌منظور تبادل تجارب و دستاوردها درزمینه‌ی تقویت بنیان خانواده و تعاملات بین نسلی و... اشاره کرد.

 
 
 
 


نظر شما :