رئیس کل دادگستری یزد:

توانایی‌های جهاددانشگاهی یزد مغفول مانده است

۰۴ آذر ۱۳۹۹ | ۰۸:۳۴ کد : ۲۴۹۶۲ تاپ خبر عمومی
ریس دادگستری استان در نشست مشترک با رئیس و معاونین جهاددانشگاهی استان یزد، جهاددانشگاهی را نهادی با گستره وسیعی از فعالیت‌ها و خدمات اعم از علمی، فنی و دانشگاهی و در ارتباط با سایر سازمان‌ها و دستگاه‌ها در استان خواند و گفت: متاسفانه توانایی‌ها و ظرفیت‌های جهاددانشگاهی استان به نحوی مغفول مانده و لازم است که این ظرفیت‌ها بیش از پیش به اطلاع مردم و مسئولان معرفی شود.
توانایی‌های جهاددانشگاهی یزد مغفول مانده است

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی استان یزد ، رئیس کل دادگستری استان یزد با بیان این که توانایی‌ها و ظرفیت‌های جهاددانشگاهی این استان به نحوی مغفول مانده است، تعامل و همکاری بیشتر ان سازمان با جهاددانشگاهی یزد را خواستار شد.

«غلامعلی دهشیری» در نشست مشترک با رئیس و معاونین جهاددانشگاهی استان یزد که در محل دادگستری استان برگزار شد، ضمن تاکید بر تعامل و همکاری بیشتر این دو مجموعه، جهاددانشگاهی را نهادی با گستره وسیعی از فعالیت‌ها و خدمات اعم از علمی، فنی و دانشگاهی و در ارتباط با سایر سازمان‌ها و دستگاه‌ها در استان خواند و گفت: متاسفانه توانایی‌ها و ظرفیت‌های جهاددانشگاهی استان به نحوی مغفول مانده و لازم است که این ظرفیت‌ها بیش از پیش به اطلاع مردم و مسئولان معرفی شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه نیروهای فعال در جهاددانشگاهی نیز افرادی انقلابی، ولایت مدار و کارآمد هستند و پویایی علمی و عملی در این مجموعه به خوبی تجلی یافته است.

وی از نقاط قوت جهاددانشگاهی را رفع مشکلات و چالشهای حوزه‌های مختلف و مورد نیاز جامعه خواند و افزود: خوشبختانه دادگستری استان دارای اشتراکات کاری خوبی با جهاددانشگاهی از جمله در مقوله‌ی آموزش است.

این مقام قضایی خواستار همکاری جهاددانشگاهی یزد در ارائه آموزش‌های پیشگیرانه با تعامل معاونت پیشگیری از جرائم دادگستری استان شد و با تاکید بر حضور نماینده‌ای از جهاددانشگاهی در شورای پیشگیری استان برای بهره‌مندی از ظرفیت‌های این مجموعه در حوزه‌های مختلف، گفت: استان یزد در حال حاضر از برخی آسیب‌ها مانند حوادث ترافیکی رنج می‌برد و آمار این حوادث در شان شهر میراث جهانی نیست و جهاددانشگاهی می‌تواند با فرهنگ‌سازی در این رابطه موثر واقع شود.

وی به برخی مشکلات زیست محیطی استان نیز اشاره کرد و گفت:جهاددانشگاهی می‌تواند چالش‌ها و مشکلات این حوزه را استخراج و در جهت رعایت حقوق عامه با دادگستری همکاری کند.

وی یکی از چالش‌های کنونی دستگاه‌ها و ادارت را بیکاری پنهان خواند و با تاکید بر رفع این چالش در راستای عدالت شغلی و پیشگیری از نارضایتی شغلی کارکنان سختکوش، گفت: جهاددانشگاهی می‌تواند با همکاری دادگستری در راستای بهبود شرایط کسب و کار و رفع این مشکل ایفای نقش کند، البته این مهم نیازمند مطالعه علمی و ارائه راهکارهای عملیاتی است.

دهشیری همچنین به فشار بالای کاری و روحی وارده به کارکنان دادگستری اشاره و ابراز امیدواری کرد جهاددانشگاهی در ارائه خدمات آزمایشگاهی در قالب چکاپ کارکنان همکاری داشته باشد.

«فاطمه سعادتجو» سرپرست جهاددانشگاهی استان یزد نیزدر ابتدای این نشست به بیان ظرفیت‌های جهاددانشگاهی اشاره و تصریح کرد: جهاددانشگاهی استان در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی فعالیت می‌کند که بخش آموزشی این مجموعه در دو بخش آموزش عالی در قالب دانشگاه علم و هنر و بخش آموزش‌های کوتاه مدت در رده‌های آموزش‌های عمومی، کارکنان دولت و آموزش‌های شغل محور ارائه می‌شود.

وی دیگر حوزه فعالیت این مجموعه را اقدامات پژوهشی در قالب مراکز ارائه خدمات تخصصی از جمله مرکز تشخیص طبی و مرکز بتن و مصالح ساختمانی و نیز گروه‌های مطالعات تخصصی مانند گروه‌های گیاهان دارویی و مطالعات اجتماعی ذکر کرد.

سعادتجو با اشاره به فعالیت‌های مرکز انتشارات جهاددانشگاهی یزد، سومین حوزه فعالیتی این نهاد را فعالیت‌های فرهنگی خواند و تصریح کرد: این معاونت فعالیت‌های فرهنگی گسترده‌ای در قالب خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا، مرکز تولید کالاهای فرهنگی موسوم به مکفا و بخش‌های متعدد دیگر دارد و از جمله طرح‎های موفق این معاونت می‌توان به اجرای طرح داناب(طرح دانش آموی نجات آب)با همکاری سه جانبه با آب منطقه‌ای و آموزش و پرورش یزد اشاره کرد.

سرپرست جهاددانشگاهی استان در پایان با اشاره به همکاری‌های گذشته مجموعه‌ی دادگستری با این سازمان، ابراز امیدواری کرد که در قالب انعقاد تفاهم نامه‌ای جدید این همکاری‌ بیش از پیش بسط و گسترش یابد.

در ادامه این نشست ضمن ارائه گزارش توانمندی‌های سازمان جهاددانشگاهی استان توسط معاونت‌های این سازمان و نیز دادگستری استان، پیرامون نحوه این همکاری‌ها بحث و تبادل نظر شد.

 


( ۱ )

نظر شما :