مدیرکل استاندارد یزد: نقش مهم جهاددانشگاهی، درایجاد ارتباط صنعت و دانشگاه

۰۶ آبان ۱۳۹۹ | ۱۳:۱۴ کد : ۲۴۱۶۶ تاپ خبر عمومی
مدیرکل اداره استاندارداستان یزدگفت: جهاددانشگاهی استان یزد می تواند ایفا گر نقش مهمی در حوزه ارتباط صنعت و دانشگاه باشد.
مدیرکل استاندارد یزد: نقش مهم جهاددانشگاهی، درایجاد ارتباط صنعت و دانشگاه

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی یزد ،محمد رضا زارع بنادکوکی که درمحل اداره کل، میزبان مسئولین جهاد دانشگاهی استان یزد، درخصوص چگونگی انجام فعالیت ها و همکاری های دوجانبه در حوزه استاندارد در جمع حاضرین تاکید کرد: ازجمله دغدغه های اصلی مسئولین دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان و همچنین گرداندگان صنعت استان، ارتباط نا مناسب بین دانشگاه و صنعت می باشد.
وی ادامه داد: هر دو مجموعه دانشگاه و صنعت خدمات خوبی را به جامعه هدف خود ارائه می دهند ولی متاسفانه به نظر می رسد که هرکدام راه و مسیر خود را رفته و به خاطر حفظ منافع عمومی، هم مسیر شدن را هنوز جدی نگرفته اند.

 این مسئول افزود: جهاد دانشگاهی استان دارای برند بسیار خوب و امکانات وافری درحوزه آزمایشگاهی و علمی است که می تواند باورود در حوزه آموزش مسئولین کنترل کیفیت واحدهای تولیدی و خدماتی، یکی از  حلقه های تشکیل دهنده زنجیر ارتباط صنعت و دانشگاه باشد.

رییس سازمان جهاددانشگاهی استان یزد نیز در این نشست  اظهار داشت: مجموعه جهاد دانشگاهی استان با تمامی امکانات خود و بر اساس چارچوب های تعیین شده، آماده همکاری کامل با اداره کل استاندارد به ویژه  در زمینه توسعه فعالیت های آزمایشگاهی ، مراکز آموزشی همکار،تدوین استاندارد های ملی و بین المللی،ایجاد دفتر استاندارد سازی ، پروانه کارشناسی استاندارد و انعقاد تفاهم نامه مشترک می باشد.
فاطمه سعادت جوافزود: برای این که بتوانیم در جامعه تغییر و تحول ایجاد کنیم، نیازمند فرهنگ سازی هستیم، توسعه و ترویج فرهنگ استاندارد کار مشترکی است که ما می توانیم با یکدیگر انجام دهیم.
وی در پایان تاکید کرد: آگاه بودن همه جانبه شهروندان از استاندارد در ایجاد آرامش روحی و روانی آنان بسیار موثر است، و به نظر می رسد که هرچقدر فعالیت در حوزه توسعه و ترویج فرهنگ استاندارد از مجموعه های آموزشی استان  ها  شروع شود اثر بخشی و کارایی آن بیشتر و تسری آن در سطح جامعه محسوس تر خواهد بود.


نظر شما :