معاون آموزشی جهاددانشگاهی در نشست سراسری مجازی معاونان این نهاد اعلام کرد:

نمره‌ی قابل قبول جهاددانشگاهی در ارایه‌ی سامانه‌‌ی آموزش‌های مجازی/ اولویت این نهاد در تولید محتوای استاندارد

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | ۰۸:۰۸ کد : ۲۲۵۵۷ آموزشی عمومی
معاون آموزشی جهاددانشگاهی در نشست سراسری معاونان آموزشی این نهاد که به صورت غیرحضوری برگزار شد، گفت: جهاددانشگاهی در حال حاضر دارای یکی از سامانه‌های قابل‌قبول الکترونیکی در کشور است و هم‌اکنون حوزه‌های آموزش عالی و آموزش کوتاه‌مدت این نهاد از این سامانه استفاده می‌کنند.
نمره‌ی قابل قبول جهاددانشگاهی در ارایه‌ی سامانه‌‌ی آموزش‌های مجازی/ اولویت این نهاد در تولید محتوای استاندارد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان شمالی، دکتر محمدصادق بیجندی معاون آموزشی جهاددانشگاهی امروز (سه‌شنبه 18 شهریورماه) در جریان سفر به استان خراسان شمالی در نشست سراسری معاونان آموزشی واحدهای سازمانی این نهاد که به‌صورت غیرحضوری برگزار شد، گفت: جهاد‌دانشگاهی از حدود 10 سال گذشته به حوزه آموزش‌های مجازی ورود یافته و از نخستین مجموعه‌های آموزشی کشور بود که پس از شیوع کرونا در این حوزه سامانه‌ی اختصاصی ارایه کرده است.

وی افزود: جهاددانشگاهی در حال حاضر از یکی از سامانه‌های قابل‌قبول الکترونیکی در کشور برخوردار است و هم‌اکنون حوزه‌های آموزش عالی و آموزش کوتاه‌مدت این نهاد از این سامانه استفاده می‌کنند.

دکتر بیجندی در ادامه با طرح این سؤال که آیا آموزش مجازی در کشور می‌تواند جایگزین آموزش حضوری شود؟ گفت: نظام آموزشی کشور با شیوع ویروس کرونا آمادگی ارایه‌ی آموزش‌های مجازی را نداشت و هم‌اکنون در حال تمرین ارایه‌ی مجازی آموزش و ورود به یادگیری الکترونیکی است.

وی ادامه داد: متاسفانه هنوز تعدادی از اساتید، معلمان و دانشجویان با مفاهیم آموزش مجازی آشنا نیستند و هنوز با ادبیات یادگیری الکترونیکی و مفاهیم مربوط به آن، ارتباط برقرار نکرده‌ایم.

معاون آموزشی جهاددانشگاهی با اشاره به این‌که در حال حاضر آموزش مجازی در دنیا به‌عنوان آموزش مکمل تلقی می‌شود، گفت: نظام آموزشی کشور از ظرفیت بی‌نظیر تعطیلات تابستانی برای آموزش ضمن خدمت معلمان و اساتید و مدیران دستگاه‌های اجرایی در حوزه‌ی آموزش مجازی و یادگیری الکترونیکی غفلت کرد.

دکتر بیجندی در ادامه با اشاره به اجرای طرح سربازماهر توسط جهاددانشگاهی اظهار کرد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص بهره‌مندی از دوران خدمت نظام‌وظیفه، جهاددانشگاهی به‌عنوان یک‌نهاد توسعه‌ای و دانش‌بنیان برآمده از انقلاب اسلامی به‌عنوان همکار طرح سرباز ماهر در کنار وزارت ورزش و جوانان و ستاد کل فرماندهی نیروهای مسلح برای آموزش‌های بدو خدمت همراه این حرکت زیربنایی و عظیم است بنابراین باید اجرای طرح سرباز ماهر با بهترین کیفیت انجام شود و جامعه از ثمرات آن برخوردار گردد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه تولید محتوا از اولویت‌های جهاددانشگاهی است، گفت: تولید محتوا در دنیا استاندارد دارد و با رعایت این استانداردها، این مهم پیگیری می‌شود.

معاون آموزشی جهاددانشگاهی با اشاره به انتشار مجموعه کتاب‌های آموزش زبان انگلیسی Eight توسط جهاددانشگاهی با بیان این‌که این مجموعه نخستین مجموعه کتاب بومی درزمینه‌ی آموزش زبان انگلیسی در کشور است، افزود: این طرح به‌عنوان یک پروژه ملی و فناورانه توسط جهاددانشگاهی در حال انجام است و از جنس فناوری‌های نرم محسوب می‌شود.

وی افزود: جهاددانشگاهی با اجرای این پروژه دو بخش فناورانه‌ی نرم و مقابله با شبیخون فرهنگی را مورد توجه قرار داده است و به‌عنوان برند و از دستاوردهای فناورانه این نهاد محسوب می‌شود.

وی هم‌چنین با قدردانی از همکاران جهاددانشگاهی خراسان شمالی برای فراهم کردن برقراری این ارتباط، ابراز امیدواری کرد تا این واحد از دستاوردهای شایانی در سطح استانی و ملی برخوردار شود.

ارایه‌ی گزارش از برنامه‌های حوزه‌ی ستادی معاونت آموزشی، گزارشی از سامانه‌های آموزش‌های مجازی و آزمون برخط جهاددانشگاهی، پرسش و پاسخ و اظهار نظرات و دیدگاه‌ها توسط معاونان آموزشی از دیگر بخش‌های این نشست غیرحضوری بود.


نظر شما :