نتایج مقاله‌ی برگزیده‌ی کنگره‌ی بین‌المللی رویان اعلام شد؛ بررسی تاثیر روشی خاص برای آماده‌سازی اسپرم بر کیفیت جنین

۱۶ شهریور ۱۳۹۹ | ۰۸:۲۶ کد : ۲۲۳۶۸ پژوهشی عمومی
نتایج یک پژوهش که در بیست‌ویکمین کنگره رویان برگزیده شد، نشان می‌دهد روش میکروفلوئیدیک برای آماده‌سازی اسپرم بهتر از روش DGC است.
نتایج مقاله‌ی برگزیده‌ی کنگره‌ی بین‌المللی رویان اعلام شد؛ بررسی تاثیر روشی خاص برای آماده‌سازی اسپرم بر کیفیت جنین

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی به نقل از ایسنا، جمیله میرصانعی درباره‌ی‌ مقاله‌ی‌ خود که در بیست‌ویکمین کنگره‌ی بین‌المللی رویان برگزیده شد، گفت: در این مطالعه روش‌های آماده‌سازی اسپرم را بررسی کردیم. در این تحقیق بر دو روش متمرکز بودیم که یکی از آن‌ها روش روتینی به نام DGC است که اکنون مراکز درمان ناباروری از آن استفاده می‌کنند و دیگری میکروفلوئیدیک است. ما در این مطالعه این دو روش را با یک‌دیگر مقایسه کردیم.

وی افزود: در این پژوهش، تاثیر استفاده از این دو روش بر پارامترهای اسپرم این افراد، آسیب به دی‌ان‌ای اسپرم، نرخ باروری و میزان کیفیت جنین را بررسی کردیم.

این دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی ایران درباره‌ی نتیجه‌ی این مطالعه گفت: روش میکروفلوئیدیک که روش جدیدتری است از روش DGC بهتر است. در این روش میزان لقاح و کیفیت جنین و پارامترهای اسپرم و آسیب به دی‌ان‌ای بهبود پیدا کرد.

وی در پاسخ به سوالی درباره‌ی استفاده از این روش در مراکز درمان ناباروری گفت: در مراکز درمان ناباروری از این روش استفاده نمی‌شود.

میرصانعی درباره‌ی جزییات این مطالعه گفت: ما دوازده مرد که در سیکل کمک‌باروری قبلی خود لقاحی برای آن‌ها انجام نگرفته بوده و به بیمارستان اکبرآبادی مراجعه کرده بودند، مورد بررسی قرار دادیم. تقریبا تمامی این دوازده نفر بعد از استفاده از روش میکروفلوئیدیک، توانستند جنین ایجاد کنند. کیفیت جنین‌های آن‌ها خوب بود و به رحم همسران‌شان انتقال پیدا کرد. این پژوهش با نظارت دکتر فاطمه امجدی انجام شد.

گفتنی است، بیست‌ویکمین کنگره‌ی بین‌المللی رویان، از روز چهارشنبه ۱۲ شهریورماه جاری به‌صورت مجازی آغاز به کار کرده و تا ۱۶ شهریور ماه ادامه دارد.


نظر شما :