رییس جهاددانشگاهی مطرح کرد: فرصت‌های کنگره‌ی بین‌المللی رویان برای پیشرفت پژوهش در حوزه‌ی پزشکی/ تقدیر از قهرمانان واقعی کشور

۱۶ شهریور ۱۳۹۹ | ۰۸:۲۵ کد : ۲۲۳۶۰ پژوهشی تاپ خبر عمومی
دکتر طیبی بیان کرد: بیست‌ویکمین کنگره‌ی بین‌المللی رویان جهاددانشگاهی به پیشرفت پژوهش در حوزه‌ی پزشکی باروری و پزشکی ترمیمی منجر می‌شود.
رییس جهاددانشگاهی مطرح کرد: فرصت‌های کنگره‌ی بین‌المللی رویان برای پیشرفت پژوهش در حوزه‌ی پزشکی/ تقدیر از قهرمانان واقعی کشور

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، دکتر حمیدرضا رییس جهاددانشگاهی، صبح امروز (12 شهریورماه) در مراسم افتتاحیه‌ی بیست‌ویکمین کنگره‌ی بین‌المللی رویان، ضمن تشکر از رییس پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی و همکارانش، تصریح کرد: برگزاری این کنگره‌ی مهم و ارزشمند بین‌المللی، افتخار بزرگی برای جهاددانشگاهی است. من باور دارم که این نشست، انعکاس‌های مهمی خواهد داشت و به پیشرفت پژوهش در حوزه‌ی پزشکی باروری و پزشکی ترمیمی منجر خواهد شد.

وی ضمن ارایه‌ی توضیح مختصری از فعالیت‌های جهاددانشگاهی به‌عنوان یک سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی غیردولتی و عمومی که در پژوهش‌ها و پروژه‌های نوین و در حوزه‌های متفاوت علم و فناوری و کاربرد آن‌ها در جهان واقعی انجام می‌شود، گفت: فعالیت‌های جهاددانشگاهی در حوزه‌های پژوهش و فناوری را می‌توان به چهار دسته‌ی علوم پایه و مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، هنر و علوم انسانی و پزشکی تقسیم کرد.

دکتر طیبی با بیان این‌که پژوهش، توسعه و نوآوری، موتورهای توسعه‌ی اقتصادی و اجتماعی هر کشوری هستند، اظهار کرد: در جهاددانشگاهی‌، موضوع مهم در مورد علم و پژوهش‌های علمی، تشخیص نقش آن‌ها در تضمین رفاه بشر است. سطح توسعه‌ی جامعه، عمدتا با بررسی عملکرد سیستم‌های آموزشی و پژوهشی، سطح تحصیل شهروندان، کیفیت فعالیت‌های پژوهشی و ارزیابی منصفانه‌ی همه‌ی کاربران احتمالی از خدمات و تولیدات این سیستم‌ها تعیین می‌شود. ما باور داریم که در ۴۰ سال اخیر و از زمان تشکیل جهاددانشگاهی، به این اهداف دست یافته‌ایم.

رییس جهاددانشگاهی اظهار کرد: این نهاد در حوزه‌ی پزشکی، ۶ موسسه‌ی پژوهشی و ۱۲ مرکز پژوهشی در حوزه‌های پزشکی باروری، پزشکی ترمیمی، سلول‌درمانی، سرطان پستان، گیاهان دارویی و معیارهای بهداشتی دارد که همه‌ی آن‌ها به تایید وزارت بهداشت رسیده‌اند. هدف اصلی ما در این مراکز، بهبود نجات بیماران و کیفیت زندگی آن‌ها با استفاده از روش‌ها، منابع و متخصصان کاربردی‌سازی علوم پزشکی، پژوهش‌های مشترک، پزشکی مبتنی بر شواهد، نوآوری‌های پزشکی و آموزش پزشکی مداوم است.

وی یادآور شد: پژوهشگاه رویان در ۲۳ سال گذشته، توسعه یافته است و امروز یک موسسه‌ی برجسته در خاورمیانه به شمار می‌رود که به پژوهش و برنامه‌های توسعه‌ی فناوری اختصاص دارد. این برنامه‌ها با فعالیت‌های بالینی در حوزه‌ی باروری و زیست‌شناسی سلول بنیادی همراه هستند. برای مثال، ما در حوزه‌ی پزشکی باروری، بیش از ۱۱۰ مرکز «فناوری کمک باروری» (ART) در ایران داریم. ما می‌توانیم با افتخار بگوییم که بیش از ۲۰ درصد چرخه‌های فناوری کمک‌باروری، در پژوهشگاه رویان اجرا می‌شوند. به همین دلیل ما معتقدیم که در مسیر درستی قرار داریم. کلید موفقیت در جهاددانشگاهی، تشخیص نیاز واقعی، راه حل درست و اطمینان جامعه است.

دکتر طیبی گفت: با توجه به دوره‌ی شیوع کروناویروس، من از کادر درمان به خاطر کاری که برای جامعه‌ی ما انجام می‌دهند، قدردانی می‌کنم. آن‌ها قطعا قهرمانان واقعی ما هستند. از همه‌ی آن‌ها تشکر می‌کنم.

رییس جهاددانشگاهی در پایان گفت: مسوولان برنامه‌ریزی به خاطر همه‌گیری کووید ـ ۱۹، نشست امسال را در قالب یک رویداد مجازی برگزار کرده‌اند. امیدوارم از جلسات علمی پنج روز آینده لذت ببرید و بتوانیم این رویدادهای علمی را در سال‌های آینده به‌صورت حضوری ادامه دهیم.


نظر شما :