توسط جهاددانشگاهی علم و صنعت انجام شد؛ ساخت مجموعه تجهیزات آزمایشگاه آزمون استاندارد ولتاژ ضربه صاعقه

۲۷ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۴:۲۵ کد : ۲۱۷۸۱ پژوهشی عمومی
برای نخستین بار در کشور یک کارخانه تولید کابل فشارقوی توسط جهاددانشگاهی علم و صنعت به مجموعه تجهیزات آزمایشگاه آزمون استاندارد ولتاژ ضربه صاعقه ساخت ایران تجهیز گردید.
توسط جهاددانشگاهی علم و صنعت انجام شد؛ ساخت مجموعه تجهیزات آزمایشگاه آزمون استاندارد ولتاژ ضربه صاعقه

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی علم و صنعت، با تلاش متخصصان مرکز مهندسی فشارقوی این واحد، مجموعه تجهیزات آزمایشگاهی ذکر شده که امکان انجام آزمون استاندارد ولتاژ ضربه صاعقه بر روی کابل های فشارقوی تا سطح ولتاژ را فراهم میسازد در آزمایشگاه کنترل کیفیت شرکت گروه کارخانجات سیم وکابل مشهد راه اندازی و افتتاح گردید. این مجموعه تجهیزات با عنوان مجموعه آزمون فشارقوی ولتاژ ضربه صاعقه 600 کیلوولت 60 کیلو ژول مطابق با استاندارد بینالمللی 60840 IEC مدت 4 ماه طراحی، ساخته و در محل آزمایشگاه این کارحانه سیم و کابل نصب و راه آندازی شده است.
شایان ذکر است کاربرد مجموعه فوق در آزمایشگاههای فشارقوی شرکتهای تولید ترانسفورماتورهای فشارقوی، برقگیرهای فشارقوی، کابلهای فشارقوی، مراکز آموزشی و تحقیقاتی و سایر تولید کنندگان صنعت برق میباشد. با افتتاح آزمایشگاه فشارقوی شرکت سیم و کابل مشهد کاربرد این مجموعه و ارائه خدمات تست فشارقوی در شرکتهای تولید کننده کابلهای فشارقوی با مجموعه ساخت جهاددانشگاهی تکمیل گردید. در حال حاضر جهاددانشگاهی امکان طراحی و ساخت مجموعه تجهیزات آزمایشگاه آزمون استاندارد ضربه صاعقه برای کارخانجات تولید کننده کابل فشارقوی تا سطح 400 کیلوولت را داراست.
مجموعه تجهیزات آزمایشگاه آزمون استاندارد ضربه صاعقه متشکل از چهار بخش: الف- مدار شارژ؛ ب- مدار مولد ضربه؛ ج- نمونهبرداری ولتاژ ضربه؛ و د- کنترل اتوماتیک، ثبت و اندازهگیری شکل موج ضربه مطابق با استاندارد بینالمللیIEC60060-2 میباشد. شایان ذکر است که برای طراحی بخش نرمافزاری سیستم ثبت و اندازهگیری شکل موج ضربه از همکاری پژوهشکده برق جهاد دانشگاهی استفاده شده است.

 کلید واژه ها: پیام جهاد 3


نظر شما :