استاندار یزد تأکید کرد: لزوم حمایت ملی از طرح‌های نوآورانه جهاددانشگاهی در یزد

۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۴:۲۰ کد : ۲۱۳۶۵ پژوهشی تاپ خبر عمومی
استاندار یزد با بیان این‌که شرکت‌های دانش بنیان این استان به حمایت‌های ملی نیاز دارند، از تدوین برنامه عملیاتی توسعه نظام نوآوری در یزد خبر داد.
استاندار یزد تأکید کرد: لزوم حمایت ملی از طرح‌های نوآورانه جهاددانشگاهی در یزد

 

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی یزد به نقل از ایسنا«محمدعلی طالبی» روز ۱۴ مردادماه در نشست اقتصاد دانش‌بنیان و جهش تولید استان یزد که با حضور معاون رئیس جمهور برگزار شد، استان یزد را در مسیر تبدیل شدن به یکی از استان‌های برتر در حوزه اقتصاد دانش‌بینان دانست و اظهار کرد: با توجه به همراهی شرکت‌های دانش بنیان به نظر می‌رسد بحث پایلوت شدن یزد به در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان در حال محقق شدن است.

وی راه‌اندازی شورای هماهنگی فناوری و نوآوری را از جمله اقدامات انجام شده در استان یزد دانست و افزود: کمیته صنایع خلاق ذیل ستاد اقتصاد مقاومتی در استان یزد راه‌اندازی شده و قرار است نسبت به ایجاد زیرساخت‌های لازم برای حمایت از مولفه‌های اقتصاد دانش بنیان برنامه‌ریزی کند.

استاندار یزد تدوین برنامه عملیاتی توسعه نظام نوآوری یزد را از دیگر اقدامات انجام شده در این استان عنوان کرد و گفت: این اقدامات حداکثر تعامل و همراهی را در استان یزد به وجود آورده است.

طالبی کارخانه نوآوری را نماد حرکت استان یزد به سمت اقتصاد دانش بنیان دانست و بیان کرد: امیدواریم با حمایت بیشتر هرچه سریعتر، این مهم در شهر میراث جهانی یزد به بهره‌برداری برسد.

این مسئول با اشاره به اهمیت ظرفیت‌های بالای نوآوری و فناوری در استان یزد، افزود: دانشگاه یزد و جهاددانشگاهی برنامه‌های خوبی در حوزه فناوری و طرح‌های نوآورانه دارند که امیدواریم بیش از پیش مورد حمایت معاونت علمی ریاست جمهوری قرار گیرند.

استاندار یزد با بیان این‌ در محورهای اصلی استان شاهد حضور مراکز نوآوری و شرکت‌های دانش بنیان هستیم، گفت: مشارکت مطلوب بخش خصوصی در مراکز نوآوری از دیگر ویژگی‌های اجرایی استان یزد در حوزه اقتصاد دانش بنیان است.

طالبی در پایان حمایت از شرکت‌های دانش بنیان استان یزد را ضروری دانست و بیان کرد: نخبگان و شرکت‌های دانش بنیان در استان یزد به حمایت‌های ملی نیاز دارند و این مهم باید بیش از پیش در دستور کار مسئولان ارشد کشور قرار گیرد.


نظر شما :