جهاددانشگاهی؛ پیونددهنده علم و تولید

۱۳ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۴:۳۸ کد : ۲۱۲۲۶ تاپ خبر عمومی
مدیرکل صداوسیمای مرکز یزد با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی آموزش‌های علمی را به نوعی تعریف کند تا فاصله بین فضای علمی و دانشگاهی و فضای تولید کم شود، بر نقش این نهاد در تربیت نیروی انسانی تأکید کرد.
جهاددانشگاهی؛ پیونددهنده علم و تولید

 به گزارش روابط عومی سازمان جهاددانشگاهی یزد ،احمد پهلوانیان، مدیرکل صداوسیمای مرکز یزد در آستانه ۱۶ مردادماه، چهلمین سالگرد تأسیس جهاددانشگاهی اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، در حوزه‌های مختلف این ضرورت احساس شد تا فعالیت جهادی که منجر به تحول شود، اتفاق بیفتد، به‌ویژه در حوزه‌های علمی و دانش‌بنیان نیاز به پیشرفت داشتیم بلکه به جهش تا به قله‌های ترقی دست پیدا کنیم و صاحب تکنولوژی مدرن و به روز شویم.

وی ادامه داد: جهاددانشگاهی، از نهادهای دست‌یافتنی به این هدف بود و ظرفیتی برای انجام فعالیت‌های شبانه‌روزی و جهادی با هدف ایجاد تحول و نوآوری همراه با خلاقیت در تکنولوژی و علم داشت.

پهلوانیان افزود: از اهداف دیگری که این نهاد باید پی بگیرد، آموزش‌های علمی است که به نوعی تعریف کند تا فاصله بین فضای علمی و دانشگاهی و فضای تولید کم شود و البته این شکاف بین دانشگاه و صنعت، دانشگاه و بازار و دانش و مهارت وجود دارد.

وی ادامه داد: جهاد با ایجاد تشکل‌ها و مؤسسات آموزشی که در سطح کشور داشته، توانسته در هر دو هدف موفقیت‌های چشمگیری را به دست آورد و فاصله بین دانش و مهارت را کم و انسان‌هایی را تربیت کند که علاوه بر دانش روز دارای مهارت روز و پیشرفته و پیونددهنده علم با عرصه تولید باشند و در بسیاری از دانش‌های علمی و فناوری به مرز قله‌های روز دنیا دست پیدا کند و دانش روز دنیا را هم به خدمت، هم به منافع ملی برون‌سازی کنند، از جمله می‌توان از دانش نانو در عرصه‌های مختلف یاد کرد که پیش‌قراول بوده و دستاوردهای چشمگیری داشته است.

مدیرکل صداوسیمای مرکز یزد با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی در استان ما نیز از عرصه‌های فعال و مؤثر بوده است، گفت: این نهاد در راستای به‌کارگیری و برون‌سازی دانش روز دنیا با استفاده از ظرفیت نسبی که در استان بوده اعم از کشاورزی، صنایع دستی، گردشگری و ... به خوبی عمل کرده است.

وی درخشش جهاددانشگاهی استان یزد در زمینه‌ محصولات کشاورزی و گیاهان دارویی و ایجاد بازار تولید در این زمینه را یادآور شد و گفت: این نهاد غیر از موفقیت‌هایی که در عرصه‌های مختلف داشته، در عرصه‌هایی که در استان دارای مزایای نسبی است از جمله گردشگری و ایجاد فضای مناسب رشته‌های تحصیلی این حوزه به‌خوبی عمل کرده و قدم‌های بلندی در بخش علمی، صنعتی، بومی، صنعت سبز، هایتک و ... برداشته است.


نظر شما :