/چهل سال با جهاددانشگاهی/

وجه تمایز «جهاددانشگاهی» با سایر مراکز دانشگاهی

۰۸ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۱:۳۳ کد : ۲۰۹۳۸ تاپ خبر عمومی
مدیرکل اموراجتماعی و فرهنگی استانداری یزد گفت: جهاددانشگاهی در بحث دانشگاهی و آموزش در کنار سایر دانشگاه‌ها ظرفیت دانشگاهی را تکمیل می‌کند اما مواردی هم وجود دارد که این نهاد را با سایر دانشگاه‌ها متمایز می‌کند.
وجه تمایز «جهاددانشگاهی» با سایر مراکز دانشگاهی

فخرالسادات خامسی هامانه، مدیرکل اموراجتماعی و فرهنگی استانداری یزد ، با اشاره به فرا رسیدن چهلمین سالگرد تأسیس جهاددانشگاهی اظهار کرد: جهاددانشگاهی در بحث دانشگاهی و آموزش در کنار سایر دانشگاه‌ها ظرفیت دانشگاهی را تکمیل می‌کند اما مواردی هم وجود دارد که این نهاد را با سایر دانشگاه‌ها متمایز می‌کند.

وی ادامه داد: جهاددانشگاهی با داشتن خبرگزاری‌های فعال توانسته در زمینه اطلاع رسانی در سطح استان که البته از منابع اطلاعاتی موثقی برخوردار است و معمولا اخبار موثق را در قالب این خبرگزاری‌ها دنبال می‌کنیم، ایفای نقش کند.

خامسی افزود: همچنین این نهاد انقلابی در زمینه تحقیقاتی و پژوهشی به خوبی عمل کرده است که شاهد راه اندازی مرکز تحقیقاتی در جهاددانشگاهی استان هستیم که در کنار مباحث آموزشی و دانشگاهی، مباحث مطالعاتی و تحقیقاتی را پیگیری می‌کند و در طرح‌های استانی در موارد مورد نیاز همکاری‌های لازم را داشته است که صاحب نظران، محققان و دانشگاهیان نیز به خوبی استفاده می‌کنند.

مدیرکل اموراجتماعی و فرهنگی استانداری یزد ایجاد مرکز فرهنگی و اجتماعی در استان یزد از سوی این نهاد را دیگر ظرفیت ممتاز جهادانشگاهی استان دانست گفت: کمتر مراکز دانشگاهی داریم که از مرکز خاص مبحث اجتماعی و فرهنگی برخوردار باشند لذا پتانسیل ایجاد شده برای کل استان مفید خواهد بود.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی مهارتی به صورت کوتاه مدت و بلند مدت از سوی جهادانشگاهی استان یزد گفت: ظرفیتی که این نهاد در بحث مهارت آموزی دارد، می‌تواند در کنار فنی‌وحرفه‌ای بخشی از جامعه را در بحث‌های مهارت‌آموزی تربیت و آموزش دهد.

خامسی با اشاره به اینکه مجموع این موارد باعث شده جهاددانشگاهی مرکز دانشگاهی خاص و یکسری ویژگی‌های ممتاز داشته باشد که شاید دانشگاه‌های دیگر کمتر به آن‌ها بپردازند، به نامگذاری امسال به نام جهش تولید اشاره کرد و گفت: جهاددانشگاهی در همه حوزه‌های فعالیتی که دارد، می‌تواند در زمینه جهش تولید ایفای نقش کند.

وی ادامه داد: در خبر و اطلاع رسانی، ارتباط‌گیری با صنایع و بخش خصوصی می‌تواند در تحقق جهش تولید موثر باشد، و همچنین ارتباط موثری بین بخش خصوصی با بخش دانشگاهی برقرار کند و در قالب میزگردهای علمی این مباحث را مورد بررسی قرار دهد.

خامسی گفت: در بحث تحقیقاتی نیز می‌تواند تحقیقات و مطالعات مرتبط با جهش تولید را پیگیری کرده و همچنین اقدامات مثمر ثمر در راستای مهارت و افزایش تولید در استان و کشور ایجاد کند و یکی از دانشگاه‌هایی است که می‌تواند در این بخش بویژه ارتباط بین دانشجویان، دانشگاهیان، بخش خصوصی و سرمایه گذاران موثر باشد.

انتهای پیام


نظر شما :