/چهل سال با جهاددانشگاهی/

امام جمعه یزد: جهاددانشگاهی ابزاری قوی و موثر برای استقلال اقتصادی کشور است

۰۸ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۱:۳۱ کد : ۲۰۹۳۶ تاپ خبر عمومی
امام جمعه یزد: جهاددانشگاهی ابزاری قوی و موثر برای استقلال اقتصادی کشور است

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی یزد به نقل از ایسنا ،امام جمعه یزد با اشاره به عملکرد قابل قبول جهاددانشگاهی در برخی امور، گفت: جهاد دانشگاهی ابزاری قوی و موثر برای استقلال اقتصادی، پژوهشی و علمی کشور است و باید بیش از پیش مورد حمایت قرار گیرد.

آیت‌الله «محمدرضا ناصری‌یزدی» به مناسبت چهلمین سالگرد تاسیس جهاددانشگاهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، به ضرورت حمایت از جهاددانشگاهی به عنوان یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی تاکید و اظهار کرد: این نهاد انقلابی برای ایجاد حرکت جهادی در حوزه دانشگاه و آموزش عالی کشور ایجاد شد و جهش علمی و توسعه‌ای در قالب ارزش‌ها و ساختارهای انقلاب اسلامی از مهمترین اهداف تشکیل آن بود.

وی با بیان این که توجه به نوآوری‌ در حوزه‌های مختلف باید بیش از پیش در دستور کار جهاد دانشگاهی قرار گیرد، متذکر شد: البته انصافاً جهاددانشگاهی در استان یزد اقدامات مطلوب و قابل قبولی را در بخش‌های مختلف انجام داده و می‌توان پویایی، سرعت عمل و جوان‌گرایی را از جمله مهمترین ویژگی‌های اجرایی و ساختاری این سازمان برشمرد.

ناصری یزدی در ادامه هدایت دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی به سمت تفکر مستمر و نوآوری جهش‌دار را از عمده رسالت‌های جهاددانشگاهی خواند و گفت: با وجود تمام اقداماتی که تاکنون در سطح ملی توسط جهاددانشگاهی انجام شده، هنوز جای کار بیشتری در این رابطه وجود دارد و این نهاد انقلابی باید بیش از پیش در برنامه‌ریزی و توسعه امور پژوهشی، فناوری، آموزشی و فرهنگی کشور به بازی گرفته شود.

نماینده ولی فقیه در استان یزد، جهاددانشگاهی را ابزاری قوی و موثر برای استقلال اقتصادی، پژوهشی و علمی ایران اسلامی عنوان و تصریح کرد: حمایت بیشتر از جهاددانشگاهی در حقیقت تلاش برای خودکفایی و خودباوری ملی است.

وی مقابله با تحریم‌ها و ایستادگی در برابر دشمنان نظام را مستلزم تقویت ظرفیت‌های درونی نظیر جهاددانشگاهی خواند و خاطرنشان کرد: ورود جهاددانشگاهی به مقوله اصلاح نظام آموزشی از دیگر اقدامات حائز اهمیت برای توسعه کشور است.

وی با بیان این‌ که جهاددانشگاهی باید در تمام واحدهای آموزش عالی و دانشگاه‌های استان و کشور حضور داشته باشد، افزود:‌ هدایت دانشگاه‌ها به سمت مسیر دانش‌آوری جدید از دیگر وظایف محوله‌ی جهاددانشگاهی است.

امام جمعه یزد در پایان نیز اتکا به علم و ظرفیت‌های داخلی را از موثرترین رویکردهای جهاددانشگاهی ذکر کرد و گفت: به نظر می رسد مسئولان استانی باید خودشان نسبت به تدوین طرح و برنامه برای ساماندهی دغدغه‌های موجود وارد عمل شوند و در این حوزه نقش ظرفیت‌های بومی نظیر جهاددانشگاهی حائز اهمیت است.


نظر شما :