همکاری سازمان جهاددانشگاهی استان با سازمان فرهنگی شهرداری یزد افزایش می یابد

همکاری سازمان جهاددانشگاهی استان با سازمان فرهنگی شهرداری یزد افزایش می یابد

۲۶ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۱:۳۱ کد : ۲۰۷۳ فرهنگی آموزشی
همکاری سازمان جهاددانشگاهی استان با سازمان فرهنگی شهرداری یزد افزایش می یابد رئیس سازمان جهاد دانشگاهی استان یزد در دیدار با رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد بر افزایش تعاملات کاری این دو سازمان تاکید کرد.
همکاری سازمان جهاددانشگاهی استان با سازمان فرهنگی شهرداری یزد افزایش می یابد

مهدی باصولی، رئیس سازمان جهاد دانشگاهی استان یزد با هدف افزایش همکاری با سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد به دیدار مدیرعامل این سازمان رفت.

عباس ملازینلی، در این دیدار با اشاره به اهمیت حوزه آموزش شهروندی؛ بیان داشت: حوزه آموزش شهروندی از مباحث ارزشمندی است که توجه بیش از پیش به این مهم در دستور کار سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد قرار گرفته است.

وی در ادامه با تاکید بر اهمیت همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری و سازمان جهاد دانشگاهی؛ تصریح کرد: فعالیت در حوزه فرهنگ نیازمند برنامه ریزی و اقدامی کارشناسی شده و تخصصی است؛ سازمان جهاد دانشگاهی استان یزد با تمام بسترها و ظرفیت های تخصصی موجود می تواند به نیکی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد را در دغدغه آموزش کارشناسی شده و هدفمند امور شهروندی یاری کند.

ملازینلی با بیان اینکه آموزش هایی که در حیطه وظایف مستقیم شهروندی است، مورد تاکید شهرداری و سازمان های وابسته آن قرار گرفته است؛ تصریح کرد: فرهنگ سازی در جامعه نیازمند تغییر نگرش ها است که علاوه بر آموزش های تئوری و آکادمیک، نیازمند فعالیت های عملیاتی است که مورد تاکید شهرداری یزد و تمامی سازمان های وابسته به این نهاد قرار گرفته است.

گفتنی است عقد تفاهم نامه در حوزه آموزش شهروندی و تولید محتوا و ایجاد فرهنگسرای دانشگاهیان با توجه به نیازهای خاص دانشجویان از مواردی بود که در این نشست هم اندیشی بررسی شد.

دوره آموزشی برنامه ایمنی آب شرب یزد به همت معاونت آموزشی جهاددانشگاهی برگزار شد

مدیران ارشد ادارات آب و فاضلاب شهری استان در دوره‌‏ای  یک روزه با برنامه‌‌‌‎های ایمنی آب آشامیدنی شهری آشنا شدند.

«ابراهیم علی‌‎دوست» مدیر دفتر کنترل کیفیت و بهداشت شرکت آب و فاضلاب استان یزد در حاشیه این دوره آموزشی که به میزبانی جهاددانشگاهی یزد و در دانشگاه علم و هنر برگزار شد، با اشاره به اجرای برنامه ایمنی آب شرب در شهر یزد از دو سال پیش، گفت: این برنامه هم‌‏ اکنون در حال جمع بندی نهایی در استان است و یزد از این لحاظ جزو استان‌‌‎های پیشرو محسوب می‌‏شود.

وی با بیان این که قبل از این دوره آموزشی چندین کارگاه در این رابطه نیز برگزار شده بود، هدف از اجرای این برنامه را اطمینان بخشی از کیفیت آب آشامیدنی با پیشگیری از آلودگی منابع آب شرب، تصفیه آب برای کاهش یا حذف آلودگی آب برای رسیدن به استانداردها و پیشگیری از آلودگی مجدد آب در مدت ذخیره‌‎سازی، توزیع و مصرف ذکر کرد.

علی ‌‎ دوست افزود: با توجه اهمیت تحقق اهداف برنامه ایمنی آب، لازم است تمام سازمان‌‌‎های متولی و تاثیرگذار در کمیت و کیفیت آب و تمام ذی‌‏نفعان برای رسیدن به اهداف این برنامه، مشارکت فعال داشته باشند.

وی همچنین تاکید کرد: لازم است این برنامه با اهتمام به تمامی جوانب آن درهمه شهرهای استان اجرا، حفاظت و پاسداری شود.

مدیر دفتر کنترل کیفیت و بهداشت آبفای یزد در نهایت نیز 10 گام اصلی این برنامه را شامل تشکیل تیم ایمنی آب، توصیف سیستم تامین آب، شناسایی  مخاطرات و تهدیدها، اعتباربخشی اقدامات انجام شده، برنامه بهبود و ارتقاء، اقدامات کنترلی، اعتبارسنجی، تدارک مدیریت، پشتیبانی و بازرسی و برنامه‌‏ریزی دوره عنوان کرد


نظر شما :