رییس‌جمهور در پیامی به هشتمین دوره‌ی مسابقات مناظره دانشجویان ایران مطرح کرد؛ نیاز کشور به گفت‌وگوی ملی/ ابتکار جهاددانشگاهی برای آموزش نهادمند گفت‌وگو میان دانشجویان

۰۳ دی ۱۳۹۸ | ۱۴:۳۸ کد : ۱۴۴۵۶ فرهنگی تاپ خبر عمومی
حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر حسن روحانی در پیام خود به هشتمین دوره‌ی مسابقات مناظره دانشجویان ایران، بیان کرد: کشور ما به‌ویژه در شرایط حاضر به یک گفت‌وگوی ملی نیاز دارد؛ از جهاددانشگاهی در شکل دادن به این ابتکار که انشاءالله به آموزش نهادمند گفت‌وگو میان بخشی از جامعه‌ی نخبه کشور یعنی دانشجویان منجر خواهد شد، تشکر و قدردانی می‌نمایم.
رییس‌جمهور در پیامی به هشتمین دوره‌ی مسابقات مناظره دانشجویان ایران مطرح کرد؛ نیاز کشور به گفت‌وگوی ملی/ ابتکار جهاددانشگاهی برای آموزش نهادمند گفت‌وگو میان دانشجویان

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر حسن روحانی رییس‌جمهوری به هشتمین دوره‌ی مسابقات مناظره دانشجویان ایران که امروز (دوشنبه، 2 آذر) با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر سید سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، دکتر علی ربیعی سخنگوی دولت، دکتر حمیدرضا طیبی رییس جهاددانشگاهی و دکتر اشرف بروجردی رییس سازمان اسناد و کتابخانه‌ی ملی برگزار شد، پیامی ارسال کرد.

متن پیام که توسط رییس جهاددانشگاهی قرائت شد به شرح زیر است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم
فقدان گفت و گوی سازنده، از بنیادی‌ترین مشکلات جامعه امروز ایران است. ایران عزیز، این روزها، در شرایط حساس و ویژه‌ای به سر می‌برد. از یک سو، دشمنان خارجی تمام تلاش خود را برای ضربه زدن به ملت ایران دو چندان کرده‌اند و ازسوی دیگر، نبود گفت و گوی جامع ملی سازنده میان مردم و حاکمیت و نیز جناح‌ها، احزاب و شخصیت‌های موثر کشور، اتحاد و همبستگی در برابر دشمنان را دشوار ساخته است.
کشور ما به‌ویژه در شرایط حاضر به یک گفت و گوی ملی نیاز دارد. هرگز نباید تصور کرد که دولت به تنهایی می‌تواند گفت و گو را که بسترساز اعتماد و تقویت سرمایه اجتماعی است، پیش ببرد. این امر مستلزم همراهی، همدلی و مشارکت همه ارکان کشور است.
گفت و گو و مناظره، مستلزم تحمل و مدارا است. تاریخ پر افتخار ایران و اسلام، به ویژه رویکرد بی نظیر امامان بزرگوار شیعه، مشحون از الگوهای مدارا، اعتدال، عقلانیت و گفت و گو است. دولت تدبیر و امید نیز در طی سال‌های خدمت به مردم، هواره نشان داده است که اهل گفت و گو و مذاکره سازنده، به نفع ملت ایران است. به همین دلیل شورای عالی انقلاب فرهنگی روز 23 تیر ماه را که روز توافق مذاکرات هسته‌ای بود را به عنوان روز گفت و گو و تعامل سازنده با جهان نامگذاری کرد. ما معتقدیم باید مسیر گفت و گو را ادامه داد و از هراس افکنی جریان‌های افراطی، غیر عقلانی و ضد گفت وگو نهراسید.
بسیار خرسندم که مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران که اکنون به ایستگاه هشتم خود رسیده است، به تقویت جریان گفت و گو اخلاقی، مستدل، منطقی و اثربخش یاری رسانیده است. افزایش استقبال دانشجویان از این رویداد، از نخستین دوره تا کنون، نشان می‌دهد که دانشجویان، به عنوان موتور محرکه توسعه جامعه و آینده آن، ضرورت گفت و گو را دریافته‌اند و این مسابقات نیز به خوبی به نیاز ملی به گفت و گو پاسخ داده است.
از جامعه دانشگاهی کشور، به‌ویژه جهاددانشگاهی و سازمان دانشجویان در شکل دادن به این ابتکار که انشاءالله به آموزش نهادمند گفت و گو میان بخشی از جامعه نخبه کشور، یعنی دانشجویان منجر خواهد شد، تشکر و قدردانی می‌نمایم.


نظر شما :