/توسط معاونت آموزش سازمان جهاددانشگاهی استان یزد/ دوره آموزشی نقشه خوانی تابلو برق صنعتی LV و MV برگزار شد

۰۱ دی ۱۳۹۸ | ۱۰:۳۴ کد : ۱۴۳۵۵ آموزشی تاپ خبر عمومی
دوره آموزشی نقشه خوانی تابلو برق صنعتی LV و MV توسط معاونت آموزش سازمان جهاددانشگاهی استان یزد برگزار شد
/توسط معاونت آموزش سازمان جهاددانشگاهی استان یزد/ دوره آموزشی نقشه خوانی تابلو برق صنعتی LV و MV برگزار شد

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی استان یزد، معاون آموزشی سازمان گفت: دوره آموزشی نقشه خوانی تابلو برق صنعتی فشار ضعیف LV و فشار متوسط MV به مدت ۱۸ ساعت و طی دو روز به صورت تئوری و عملی (بازدید از کارخانه تابلو سازی) برگزار شد.


افروزیان افزود: در این دوره آموزشی فرض شده است که فرد به تازگی شروع به کار کرده است و قصد دارد از نقشه‌های تابلوی برق محل کار خود استفاده کند به همین دلیل، آموزش نقشه خوانی را از صفحه اول آن شروع کرده و به صورت صفحه به صفحه تا انتهای نقشه ارائه می شود.

معاون آموزشی سازمان گفت: مخاطبین این دوره آموزشی دانشجویان و فاغ التحصیلان رشته برق و همچنین افراد مشغول در حیطه برق صنعتی می‌باشند.

همچنین لازم بذکر است، شرکت کنندگان از یزد و سایر استان‌ها در این دوره حضور داشتند و در پایان دوره برای آنها گواهینامه گذراندن دوره آموزشی صادر گردید.

در پایان این گزارش باید افزود، در صنعت, تابلو‌های برق به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شود ولی وظیفه‌ی کلی این مجموعه که شامل المان‌های حفاظتی، تجهیزات کنترلی، نمایشگرها و مدارات فرمان است، حفاظت از تجهیزات و دستگاه‌های ما در برابر اضافه جریان‌های زیاد، تغییرات ولتاژ و قطع و وصل شدن شبکه برق و اتصال به زمین و اتصال کوتاه و… می‌باشد. تابلوهای برق دارای نقشه هستند و تکنسین‌ها و مهندسین برق در برخورد با این تابلوها نیاز به نقشه و توانایی خواندن نقشه را دارند.


( ۵ )

نظر شما :