در مراسم امضای تفاهم‌نامه بین جهاددانشگاهی و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور مطرح شد؛ ورود جهاددانشگاهی به حوزه‌ی فناوری‌های نوین شهری/ تاکید بر حل مساله‌‌ی پسماند

۰۴ آذر ۱۳۹۸ | ۰۹:۲۸ کد : ۱۳۴۵۸ عمومی
مراسم امضای تفاهم‌نامه‌ی همکاری با حضور رییس جهاددانشگاهی و رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برگزار شد و دو طرف بر گسترش همکاری‌های جدید در حوزه‌ی مسایلی چون مدیریت شهری و پسماند تاکید کردند.
در مراسم امضای تفاهم‌نامه بین جهاددانشگاهی و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور مطرح شد؛ ورود جهاددانشگاهی به حوزه‌ی فناوری‌های نوین شهری/ تاکید بر حل مساله‌‌ی پسماند

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، دکتر حمیدرضا طیبی رییس جهاددانشگاهی در این مراسم که عصر امروز (3 آذرماه) در ساختمان سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برگزار شد، ضمن ابراز خرسندی از امضای این تفاهم‌نامه با این سازمان، گفت: هم معاونت عمرانی وزارت کشور و هم سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ماموریت‌ها و وظایف بسیار گسترده و متنوعی دارند.
وی ادامه داد: مجموعه‌ی جهاددانشگاهی نیز توانمندی‌های بسیاری در حوزه‌های آموزش، اشتغال و... در گستره‌ی کشور دارد. امیدوارم همکاری خوبی داشته باشیم؛ البته این همکاری وجود داشته و ما از توسعه‌ی آن استقبال می‌کنیم. قطعا در حوزه‌هایی چون پسماند، حمل‌ونقل، معماری و شهرسازی، اشتغال به‌ویژه مشاغل خانگی و روستایی تجربه‌های خوبی داریم و از که این تجربه‌ها در مسیر خدمت به مردم و کمک به آن‌ها مورد استفاده قرار بگیرد، استقبال می‌کنیم و امیدوارم این تفاهم‌نامه به‌زودی بستر امضای قراردادهای اجرایی را فراهم کند.
دکتر طیبی افزود: جهاددانشگاهی از سال ۱۳۵۹ با نگاهی کاربردی به حل مشکلات جامعه حرکت کرده و این نگاه کاربردی به مسایل مختلف، به‌همراه خوداتکایی در حوزه‌ی مالی، شرایطی را فراهم آورده که می‌توانیم به مجموعه‌های مختلف کمک کنیم؛ ما به دنبال کار جدی و حرفه‌ای هستیم؛ بنابراین آماده‌ایم که از توانمندی‌های مجموعه‌ی جهاددانشگاهی به‌درستی بهره گرفته شود.
وی با اشاره به تجربه‌ی 39 ساله‌ی جهاددانشگاهی و رعایت استاندارهای بین‌المللی در زمینه‌هایی چون مدیریت پسماند، تاکید کرد: مجموعه‌های مختلف این نهاد، امروز روزآمد هستند و آماده‌ایم با تمام توانمندی‌ها در قالب مسوولیت‌هایی که در سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و هم‌چنین معاونت عمرانی وزارت کشور وجود دارد در خدمت مردم باشیم.

 

لزوم ارتباط تنگاتنگ با جهاددانشگاهی
دکتر جمالی‌نژاد معاون عمرانی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور نیز در این مراسم، با اشاره به مخلص و سلیم‌النفس بودن مجموعه‌ی علمی جهاددانشگاهی و لزوم ارتباط تنگاتنگ با این نهاد، گفت: جهاددانشگاهی می‌تواند نقش کمک‌کننده‌ای در ماموریت‌های ما داشته باشد.
وی با توجه به وجود مجموعه‌ی گسترده‌ای از وظایف و ماموریت‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، تاکید کرد: در موضوعات مختلفی هم‌چون پسماند و موضوعاتی که شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با آن مواجه هستند، می‌توان از توانمندی جهاددانشگاهی بهره گرفت.
دکتر جمالی‌نژاد ادامه داد: در شرایط سخت اقتصادی کشور، موضوعات و وظایف سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها بسیار متنوع است و جهاددانشگاهی در این عرصه‌ها می‌تواند کمک کند. بی‌تردید باید ارتباط با این نهاد مستمر باشد و ما علاقه‌مند همکاری با دانشگاه‌ها، مراکز علمی و به‌ویژه جهاددانشگاهی هستیم. علاقه‌مندیم در عرصه‌های جدید و مطالعات جدید علمی با این نهاد همکاری داشته باشیم.
وی با اشاره به لزوم استفاده از فناوری‌های نوین در حوزه‌ی شهری، بیان کرد: ما در بحث‌های نو و جدید در تحول حوزه‌ی شهری مانند استفاده از پهبادها، پسماند و... به جهاددانشگاهی نیاز داریم.


نظر شما :