رییس کمیسیون بهداشت مجلس در کنگره‌ی بین‌المللی زخم و ترمیم بافت مطرح کرد:

آمادگی مجلس برای حمایت از فعالیت‌های جهاددانشگاهی در حوزه‌ی درمان زخم

۲۹ آبان ۱۳۹۸ | ۱۴:۰۹ کد : ۱۳۳۵۰ پژوهشی تاپ خبر
دکتر نوبخت گفت: ما در مجلس شورای اسلامی در راستای تامین بودجه‌ی حمایتی از فعالیت‌های جهاددانشگاهی در حوزه‌ی زخم، تمام تلاش‌مان را خواهیم کرد. هم‌چنین رایزنی‌های لازم با سازمان‌های بیمه‌گر مانند سازمان بیمه سلامت انجام شده است تا حمایت‌های لازم برای حمایت از بیماران دارای مشکل زخم صورت گیرد.
آمادگی مجلس برای حمایت از فعالیت‌های جهاددانشگاهی در حوزه‌ی درمان زخم

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، دکتر علی نوبخت رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، صبح امروز (29 آبان‌ماه) در ششمین کنگره‌ی ملی و چهارمین کنگره‌ی بین‌المللی زخم و ترمیم بافت، با تبریک مجدد انتخاب دکتر طیبی به‌عنوان رییس جهاددانشگاهی و همراهی تمام اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در تایید و تصویب انتخاب وی در جلسه‌ی شب گذشته‌ی این شورا، گفت: دیابت که یکی از عوامل اصلی به وجود آمدن زخم‌ها است، به‌عنوان یک بیماری شایع در قرن ما محسوب می‌شود. این بیماری مشکل تمام دنیا و همچنین از مشکلات ایران به‌حساب می‌آید. مهم‌ترین عامل پیشگیری در این بیماری آگاهی‌رسانی به جامعه است.
وی ادامه داد: از طرفی وجود نارسایی‌های عروقی به همراه مصرف بی‌رویه‌ی تنباکو، زخم‌ها را به وجود می‌آورد و میلیون‌ها نفر در این حوزه هستند که باید از آن‌ها در این زمینه حمایت شود و این مساله به‌دقت بررسی شود.
وی افزود: جهاددانشگاهی و پژوهشکده‌ی زخم و ترمیم بافت این نهاد، تمام توانش را به کار گرفته است تا از همه جهات برای انجام خدمات به بیماران حوزه‌ی زخم گام بردارد و این جای امیدواری است.
نوبخت با اشاره به این‌که ذات اقدس الهی جهادگران را افضل بر دیگران می‌داند، گفت: به یاد دارم زمانی که مرحوم دکتر کاظمی آشتیانی کار خود و گروهش را از یک کانکس آغاز کرد و حمایت‌های حداقلی لازم از او برای مجوز موسسه‌ی رویان انجام شد و امروز شاهد بالندگی و افتخار از این پژوهشگاه هستیم.
نوبخت گفت: حداقل حمایت باید از مجموعه‌ی این کنگره‌ و مراکز پژوهشی برگزارکننده ایجاد شود و اعضای این کنگره خیلی زحمت کشیدند تا بتوانند خدماتی را ارایه دهند؛ ما در مجلس شورای اسلامی در راستای تامین بودجه حمایتی تمام تلاش‌مان را خواهیم کرد. هم‌چنین رایزنی‌های لازم با سازمان‌های بیمه‌گر مانند سازمان بیمه سلامت انجام شده است تا حمایت‌های لازم برای حمایت از بیماران دارای مشکل زخم صورت گیرد.
رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در ارتباط با سواد اجتماعی در رابطه با زخم گفت:‌ باید آ‌موزش‌های عمومی مربوط به زخم و ترمیم بافت و پیشگیری آن توسط صداوسیما صورت گیرد؛ این برنامه‌ها در سازمان صداوسیما ترتیب داده شده است تا پژوهشگران این حوزه، دانش خود را به سمع آحاد جامعه برسانند و این آموزش‌ها باید در طول سال توسط تلاشگران این حوزه پیگیری شود.

 
 

 
 

نظر شما :