تفاهم نامه همکاری پژوهشگاه رنگ با پژوهشگاه مواد نوین سرامیکی منعقد شد

۲۱ آبان ۱۳۹۸ | ۱۳:۵۱ کد : ۱۳۰۵۱ پژوهشی عمومی
تفاهم نامه همکاری مابین پژوهشکده مواد نوین سرامیکی جهاددانشگاهی استان یزد و پژوهشگاه رنگ وزارت علوم تحقیقات و فن آوری منعقد شد.
تفاهم نامه همکاری پژوهشگاه رنگ با پژوهشگاه مواد نوین سرامیکی منعقد شد

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی استان یزد، تفاهم نامه همکاری مابین پژوهشکده مواد نوین سرامیکی جهاددانشگاهی استان یزد و پژوهشگاه رنگ در زمینه اجرای پروژه های تحقیقاتی–کاربردی و تجاری سازی یافته های پژوهشی منعقد گردید.

گفتنی است، پژوهشگاه رنگ در سال 1377 با هدف ایجاد قطبی علمی در علوم و صنایع رنگ‌، تربیت نیروی انسانی متخصص و کارآمد، انجام طرح‌های پژوهشی بنیادی، کاربردی و توسعه‌ای در زمینه‌های مختلف علوم و فناوری رنگ تأسیس گردیده است. پژوهشگاه رنگ، از سه پژوهشکده پوشش‌های سطح و فناوری‌های نوین، پژوهشکده مواد رنگزا و پژوهشکده فیزیک رنگ تشکیل شده است. همچنین نشریه علمی پژوهشی علوم و فناوری رنگ، نشریه علمی ترویجی مطالعات در دنیای رنگ و نشریه انگلیسی PCCC، توسط این پژوهشگاه منتشر می‌شود. همچنین این پژوهشگاه دارای یک مرکز رشد به نام مرکز رشد واحدهای فناور صنایع رنگ نیز می باشد.

این گزارش می افزاید، انعقاد این تفاهم نامه گامی موثر در راستای هم افزایی فعالیت های مشترک دو مجموعه بخصوص در زمینه های استفاده از توان علمی متخصصان دو طرف در قالب انجام طرح های پژوهشی بنیادی، کاربردی، توسعه ای و راهبری می باشد.

لازم بذکر است، طراحی و برگزاری همایش ها، کارگاه ها و نشست های علمی و تخصصی، ارائه خدمات مشاوره ای، تولید محتوای علمی شامل چاپ و انتشار کتب و مقالات تخصصی، تبادل تجربیات و انجام آزمایشات تخصصی مورد نیاز از جمله موارد ذکر شده در این تفاهم نامه است.


( ۱ )

نظر شما :