سرپرست سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاددانشگاهی: ترخیص چهار مصدوم حادثه مرکز رشد ارومیه/ علت دقیق حادثه در دست بررسی است

۰۸ آبان ۱۳۹۸ | ۱۰:۳۶ کد : ۱۲۵۶۴ پژوهشی تاپ خبر عمومی
معاون جهاد دانشگاهی با اشاره به حادثه هفتم آبان ماه در ساختمان مربوط به مرکز رشد واحدهای فناور جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی در ارومیه، گفت: این حادثه پنج مصدوم داشته که چهار نفر آن‌ها از بیمارستان ترخیص شده‌ و یک نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بستری است. امیدواریم علت دقیق حادثه تا آخر وقت هشتم ابان ماه از سوی آتش‌نشانی و مسئولان مریوطه اعلام شود.
سرپرست سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاددانشگاهی: ترخیص چهار مصدوم حادثه مرکز رشد ارومیه/ علت دقیق حادثه در دست بررسی است

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی به نقل از ایسنا، دکترمحمد صادق بیجندی به ارائه جزئیاتی درباره  این حادثه انفجار پرداخت و توضیح داد: 7 آبان متأسفانه حادثه‌ای در یکی از واحدهای فناور ما در ارومیه رخ داد. بر اساس بررسی‌های بعمل آمده در این حادثه ظاهراً یکی از دستگاه‌هایی که در محل استقرار یکی از واحدهای فناور در طبقه همکف بوده دچار مشکل فنی شده و به دنبال آن، بخشی از ساختمان شماره ۲ مرکز رشد که در جوار ساختمان اصلی مرکز رشد واحدهای فناور قرار داشته، دچار تخریب جزئی شده است.

وی درباره مصدومان این حادثه اظهار کرد: غیر از یک نفر که در بخش مراقبت‌های ویژه  بیمارستان بستری است، سایر مصدومان (چهار نفر) از بیمارستان ترخیص شده‌اند و شکر خدا برای آنها مشکل خاصی پیش نیامده و تمام امکانات و تجهیزات پزشکی برای بهبود حادثه‌دیدگان بکار گرفته شده است.

معاون جهاددانشگاهی ضمن ابراز امیدواری برای بهبود مصدوم بستری در بیمارستان این حادثه،  تشریح کرد: از دو ساختمان مرکز رشد واحدهای فناور جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی در ارومیه، یکی از آن‌ها کامل و سه الی چهار سال است که در حال بهره‌برداری است.

دکتربیجندی ادامه داد: از ساختمانی که در جوار ساختمان اصلی مرکز است، فقط طبقه همکف در حال بهره‌برداری بود که حاشیه 7 آبان در همین مکان اتفاق افتاده است‌. آتش‌نشانی 7 آبان در محل بروز حادثه حضور پیدا کرده و نتیجه نهایی مربوط به علل حادثه را امیدواریم تا فردا آخر وقت اعلام کند.

وی با تاکید برآنکه علل وقوع این حادثه در دست بررسی کارشناسان و خبرگان این گونه موارد است، اظهار کرد: مهندس حسین بختیاری معاون تجاری‌سازی فناوری پارک‌ها و مراکز رشد سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاد دانشگاهی، 8 آبان با اولین پرواز به محل حادثه اعزام خواهد شد. البته رییس جهاد دانشگاهی واحد ارومیه، مدیر مرکز رشد و مسئولان مربوطه از اولین دقایق حادثه در محل حضور دارند و یک تیم ویژه نیز در بیمارستان محل بستری مصدومان حادثه مستقر و با همکاری و همیاری کادر پر تلاش، دلسوز و متخصص پزشکی پیگیر امور درمان این عزیزان هستند.

وی در پایان صحت فیلم پخش شده مربوط به حادثه 7 آبان را مورد تأیید قرار داد و افزود: با توجه به اینکه فیلم به صورت عجولانه تهیه شده، به گونه‌ای نشان می‌دهد که کل ساختمان مربوطه تخریب شده است، در حالی که فقط بخشی از طبقه همکف ساختمان که آماده و در حال بهره‌برداری بوده است آسیب دیده و سایر بخش‌ها در حال تکمیل بوده است.

معاون جهاد دانشگاهی و سرپرست سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان افزود: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده علل این اتفاق تلخ توسط یک تیم خبره و کارشناس بررسی و علل دقیق حادثه تعیین خواهد شد.

7 آبان در پی وقوع انفجار در یکی از ساختمان‌های مرکز رشد واحدهای فناور جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی در ارومیه، پنج نفر مصدوم شده و بخشی از این ساختمان تخریب شده است.


نظر شما :