سرپرست سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاددانشگاهی: طرح توسعه مشاغل خانگی بستر مناسبی برای توسعه اقتصادی استان‌ها است

۰۶ آبان ۱۳۹۸ | ۱۴:۴۸ کد : ۱۲۵۳۵ تجاری سازی فناوری و اشتغال عمومی
دکتر محمدصادق بیجندی با بیان این که جهاددانشگاهی به عنوان نهادی تسهیل‌گر و توسعه‌ای در کشور فعالیت می‌کند، گفت: طرح توسعه مشاغل خانگی بستر خوبی برای توسعه روند اقتصادی استان‌ها فراهم خواهد کرد.
سرپرست سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاددانشگاهی: طرح توسعه مشاغل خانگی بستر مناسبی برای توسعه اقتصادی استان‌ها است

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد اصفهان، دکتر محمدصادق بیجندی در نشست با رییس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیر کل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی و مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استان اصفهان اظهار کرد: با شبکه‌سازی درست و هدفمند و استفاده از پتانسیل پیشران‌های ملی و استانی می‌توان زمینه مناسبی برای توسعه اشتغال و بازار در کشور فراهم کرد.

وی یکی از مشکلات محصولات خانگی را برندسازی دانست و افزود: طرح توسعه مشاغل خانگی بستر خوبی برای توسعه روند اقتصادی استان‌ها فراهم خواهد کرد.

معاون آموزشی و سرپرست سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاددانشگاهی با بیان این که نقش آفرینی در عرصه‌های مهم کشور برای جهاددانشگاهی افتخار محسوب می‌شود، ادامه داد: در این طرح هدف تنها ایجاد شغل نیست بلکه توانمندسازی برای رسیدن به اشتغال پایدار است.

دکتر بیجندی اضافه کرد: سایت INHB.IR اختصاصی به موضوع طرح مشاغل خانگی اختصاص دارد و جهاددانشگاهی در طول مسیر این طرح در کنار افراد حاضر خواهد بود و تجربیات خود را از نظر سابقه و دانش به میدان خواهد آورد.

همچنین در این جلسه مهناز امامدادی رییس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: طرح توانمندسازی بانوان یکی از مهم‌ترین دستاوردهای مورد انتظار در اجرای الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی در سطح کشور است.

وی افزود: معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری به عنوان کارفرمای طرح مذکور شرایط و ویژگی‌های جامعه هدف این طرح را تعریف کرده است.

رییس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بابیان این که در اجرای این طرح امر بازاریابی بسیار مهم است، ادامه داد: دفتر امور بانوان و خانواده یکی از منابع برای اجرای موفق این طرح است، با این وجود جهاد دانشگاهی و ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌توانند از حمایت سازمان‌های مردم نهاد در این خصوص استفاده کنند.

 امامدادی اضافه کرد: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در سه مرحله انجام می‌شود که مرحله نخست آن بررسی و شناسایی مزیت‌ها و توانمندی‌های مناطق، مرحله دوم توانمندسازی و آموزش متقاضیان و مرحله سوم وصل کردن شاغلان خانگی به بازارها است.

در ادامه این جلسه محسن نیرومند مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: طرح توانمندسازی اقتصادی زنان از جمله طرح‌هایی است که هدف از ایجاد آن پرداخت و یا توزیع پول نبوده و باید گفت این طرح یک سیاستگذاری است.

سرپرست دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان نیز ضمن ابراز خرسندی از این طرح اظهار کرد: جهاد دانشگاهی در طرح توانمندسازی اقتصادی بانوان، مبتنی بر الگوی نوین مشاغل خانگی دغدغه مند وارد این عرصه شده است و  همواره گزارشات لازم در خصوص این طرح به دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان ارائه می‌نماید.

سرپرست سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان در ادامه سفر یک روزه خود به استان اصفهان در جلسه کارگروه اشتغال نایین با حضور نماینده مردم شهرستان های نایین و خور وبیابانک در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان، روسای دستگاه های اجرایی، فعالین بخش‌های اقتصادی و مشاغل خانگی شهرستان شرکت کرد و ضمن بررسی موارد و مشکلات متقاضیان مشاغل خانگی در این شهرستان ها، ضمن معرفی طرح الگوی توسعه مشاغل خانگی بانوان سرپرست خانوار، راهکارهای مناسب در حوزه نحوه بازار یابی و فروش محصولات ارایه داد.

وی همچنین از طرح‌های پشتیبان مشاغل خانگی قالی بافی، عبا بافی، گلیم بافی، گوهر تراشی و صنایع دستی در بخش هرند و شهرستان نایین بازدید کرد.


نظر شما :