علائم احتمالی ابتلا به سرطان دهان

۲۳ مهر ۱۳۹۸ | ۰۸:۳۵ کد : ۱۲۲۱۶ پژوهشی تاپ خبر عمومی
عضو هیات مدیره کلینیک تخصصی دندانپزشکی جهاددانشگاهی خراسان رضوی گفت: در صورتی که زخم دهانی بر طرف نشود یا بی حسی در دهان داشتید، باید به داشتن سرطان دهان شک کنید.
علائم احتمالی ابتلا به سرطان دهان

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی، دکتر مجید صنعت خانی با بیان این مطلب افزود: اشکال در چفت شدن دندان‌های فکین، اشکال در صحبت کردن و یا بلع و بیحسی در صورت و گردن نیز ممکن از دیگر علائم احتمالی ابتلا به سرطان دهان باشد.

به گفته وی، سیگار کشیدن، مکیدن تنباکو، مصرف زیاد الکل، زیر آفتاب ماندن‌های طولانی و سابقه خانوادگی سرطان نیز در احتمال افزایش ابتلا به سرطان دهان تاثیرگذار است.

وی تصریح کرد:  متخصصان معتقدند که پاپیلوما ویروس (HPV) می‌تواند باعث ایجاد سرطان شود و بیماران نباید بگذارند که ترس مانع از مراجعه به پزشک شود و نکته بسیار مهم در تشخیص بیماری‌ها و سرطان این است که حتما توسط متخصصان این رشته انجام پذیرد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بر اهمیت سلامت مخاط دهان تاکید کرد و گفت: هرگونه تغییر پاتولوژیک و طولانی مدت در سلامت دهان نقش زیادی دارد.

 دکتر صنعت خانی اظهار کرد: اهمیت مخاط دهان و بافت‌های تشکیل دهنده دهان بسیار بالاست و به حفظ سلامتی افراد نیز کمک زیادی می‌کند.

 وی با تاکید بر اینکه باید به تغییرات مخاط دهان اهمیت داد، اظهار کرد: هرگونه تغییر پاتولوژیک و طولانی مدت در سلامت دهان نقش زیادی دارد و باید به زخم‌های مزمن و مخاط دهان اهمیت دهیم چرا که برخی از زخم‌ها ممکن است شروع برخی تغییرات بدخیم و سرطان‌ها باشد.

عضو هیات مدیره کلینیک تخصصی دندانپزشکی جهاددانشگاهی خراسان رضوی با اشاره به این که ممکن است ضایعات برجسته از سقف دهان باشد که به ضایعات پیش بدخیم معروف هستند، ادامه داد: بی‌توجهی به این تغییرات باعث پخش شدن و بدتر شدن شرایط می‌شود، بنابراین نقش سلامت بافت و مخاط دهان و زبان اهمیت بالایی دارد و می‌بایستی به آن توجه و رسیدگی شود.


( ۸ )

نظر شما :