رییس جهاددانشگاهی در گردهمایی معاونان آموزشی واحدهای سازمانی این نهاد تاکید کرد: مهارت‌محور کردن آموزش‌ها؛ گام اساسی در راستای رونق اشتغال/ نقش اساسی جهاددانشگاهی در توسعه‌ی فناورانه‌ی کشور

۲۰ مهر ۱۳۹۸ | ۰۹:۱۸ کد : ۱۲۱۱۳ آموزشی عمومی
دکتر طیبی با بیان اینکه جهاددانشگاهی در طی سه سال آینده در توسعه‌ی فناورانه کشور نقش اساسی خواهد داشت، گفت: باید با کاربردی و مهارت‌محور کردن آموزش‌ها، گام اساسی را در جهت رونق اشغال برداریم.
رییس جهاددانشگاهی در گردهمایی معاونان آموزشی واحدهای سازمانی این نهاد تاکید کرد: مهارت‌محور کردن آموزش‌ها؛ گام اساسی در راستای رونق اشتغال/ نقش اساسی جهاددانشگاهی در توسعه‌ی فناورانه‌ی کشور

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، دکتر حمیدرضا طیبی رییس جهاددانشگاهی ظهر امروز (پنج‌شنبه، ۱۸ مهرماه) در مراسم اختتامیه‌ی چهل‌وششمین گردهمایی معاونان آموزشی واحدهای سازمانی این نهاد در بندرانزلی استان گیلان با گرامی‌داشت یاد شهدای این استان و مباحث بسیار مفید ارایه‌شده در این گردهمایی سه‌روزه، اظهار کرد: جهاددانشگاهی یک نهاد توسعه‌ای است و ماموریتش الگوسازی در حوزه‌های فرهنگی، آموزشی، علمی و فناورانه‌ و تجاری‌سازی آن است.
وی افزود: حرکت به سمت آموزش‌های بین‌المللی با تمرکز بر کشورهای منطقه و ارتقای کیفیت موسسات آموزش عالی جهاددانشگاهی با الگوی دانشگاه‌های نسل سه و چهار را در دستور کار داریم.
دکتر طیبی گفت: جهت رسیدن به افق‌های روشن توسعه و پیشرفت با توجه به جوان بودن کشور و همچنین فراگیرانی که به ما مراجعه می‌کنند برای رسیدن به اقتصاد دانش‌بنیان به ارتقای آموزش‌ها نیاز داریم.
رییس جهاددانشگاهی ادامه داد: محصول جانبی این کار الگوسازی و تربیت نیروی کار متبحر و باسواد است؛ باید پژوهش و فناوری را در تعامل با موسسات آموزش عالی و در قالب دانشگاه به عنوان زکات علم به جامعه منتقل کنیم؛ باید پژوهش و آموزش با یکدیگر ارتباط تنگاتنگی داشته باشند و پژوهش بتواند با پروژه‌های موثر به حوزه‌ی آموزش کمک کند.
وی با بیان این‌که برای توسعه‌ی اهداف برنامه مدون‌تری نیاز داریم که باید شاخص و قابل تحقق باشد، گفت: سال 93 در دیدار جهادگران جهاددانشگاهی با مقام معظم رهبری، ایشان به نقش جهاددانشگاهی در جامعه علمی ماموریت دادند و ما هم اقدام به تدوین سند راهبردی کردیم.
رییس جهاددانشگاهی تصریح کرد: تاکید بر این است که فناوری‌هایی را تولید کنیم که منطبق بر نیاز کشور باشد؛ در حال حاضر یکی از دغدغه‌های ما بهره‌گیری از ظرفیت دانشجویان ارشد و دکتری در پروژه‌های فناورانه جهاد است و در تلاشیم تا چگونه فعالیت‌ها را تخصصی‌تر کنیم.
دکتر طیبی با تاکید بر این‌که باید فعالیت‌های آموزشی را کیفی‌تر کنیم، افزود: نبود سیاست‌های واحد در بخش آموزش عالی جهاددانشگاهی همواره یکی از دغدغه‌ها بود که خدا را شکر در این گردهمایی به تصویب رسید.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه رتبه‌بندی دانشگاه‌ها به صورت جدی در این شورا مطرح است، خاطرنشان کرد: باید آموزش‌ها تجمیع شود و بتوانیم الگوسازی کنیم.
وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی در طی سه سال آینده در توسعه‌ی فناورانه کشور نقش اساسی خواهد داشت، گفت: باید با کاربردی و مهارت‌محور کردن آموزش‌ها، گام اساسی را در جهت رونق اشغال برداریم.
دکتر طیبی ادامه داد: از موقعیت ممتاز جهاددانشگاهی در این شرایط، حداکثر استفاده را باید انجام داد و آموزش می‌تواند ارتباط جهاددانشگاهی با دانشجویان را تسریع کند.
رییس جهاددانشگاهی با بیان اینکه ما ظرفیت بهره‌گیری از به‌روزترین فناوری‌های دنیا را داریم، افزود: بومی‌سازی کتب هم طرح بسیار خوبی است که در این زمینه اقداماتی را هم در دستور کار داریم.
وی با اشاره به تاثیرگذاری جهاددانشگاهی در عرصه‌های علمی و پژوهشی، گفت: باید همه باهم کمک کنیم تا در تحقق اهداف انقلاب نقش موثری را ایفا کنیم.
دکتر طیبی در پایان تاکید کرد: ارتقای کیفیت آموزشی خصوصا در آموزش‌های مهارتی و تخصصی، لزوم اجرای سیاست واحد موسسات آموزش عالی جهاددانشگاهی، تمرکز بر پروژه‌ی eight و برندسازی یکسان در این نهاد از مهم‌ترین اولویت‌های مورد تاکید و تایید ما در معاونت آموزشی جهاددانشگاهی می‌باشد.
گفتنی است در این مراسم، از تعدادی از برگزیدگان حوزه‌ی معاونت آموزشی جهاددانشگاهی با حضور رییس این نهاد تقدیر شد.


نظر شما :