/به همت سازمان جهاددانشگاهی یزد رویداد دیدار برگزار شد/

دکتر پایلی یزدی: توسعه گردشگری یزد مستلزم ارتقای ساختار اداری است

۱۳ مهر ۱۳۹۸ | ۰۹:۵۸ کد : ۱۱۸۹۸ فرهنگی تجاری سازی فناوری و اشتغال تاپ خبر عمومی
یک پژوهشگر برتر کشوری با بیان این که تقویت حوزه گردشگری در استان یزد و کشور نیازمند رویکرد جهانی مدیران و دست‌اندرکاران اجرایی است، گفت:‌ توسعه گردشگری یزد مستلزم ارتقای ساختار اداری است.
دکتر پایلی یزدی: توسعه گردشگری یزد مستلزم ارتقای ساختار اداری است

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی استان یزد و به نقل ازایسنا،«محمدحسین پاپلی» در همایش استانی رویداد دیدار که به مناسبت روز جهانی گردشگری و با محوریت «نقش دانشگاه در توانمندسازی ارکان فعال گردشگری» به میزبانی دانشگاه علم و هنر یزد برگزار شد، با اشاره به ضرورت هم‌‎افزایی عمومی برای ایجاد زیرساخت‌های لازم در حوزه گردشگری،‌اظهار کرد: یزد سرشار از ظرفیت‌های طبیعی و انسانی است که باید بیش از پیش به جهانیان معرفی شوند.

وی ارتقای ساختاری را یکی از ضرورت‌های اجرایی برای توسعه گردشگری در استان یزد دانست و افزود:‌ کتاب‌های چاپ شده که به معرفی شهرهای مختلف ایران پرداختند، ابزاری قوی برای تقویت گردشگری ایران است.

این پژوهشگر برتر کشوری در ادامه خطاب به مدیران اجرایی استان، با بیان این‌که مدیران ارشد استانی از استاندار گرفته تا مدیران کل باید با ارتقای ساختار اداری، قائم مقام وزیر کشور و وزرای وزارتخانه‌های تخصصی خود باشند، گفت: ‌به نظر می‌رسد یزد جهانی شایستگی این مهم را دارد و مدیران ارشد دولت در سطح کلان باید نسبت به این مهم اقدام کنند.

پاپلی‌یزدی برخورداری از رویکرد جهانی برای مدیریت استان و شهر یزد را ضروری دانست و بیان کرد: ثبت جهانی بافت تاریخی یزد فرصت مناسبی برای معرفی بیش از پیش ظرفیت‌های گردشگری این شهر به جهانیان است.

اساس گردشگری بر مبنای صلح و دوستی است

عضو اصلی کمیسیون جغرافیای فرهنگی انجمن جغرافیدانان جهان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که اساس گردشگری بر مبنای صلح و دوستی تدوین شده است، تصریح کرد: حضور گردشگران متنوع از کشورهای مختلف جهان در حقیقت سفیران دوستی و محبت هستند که نقش مهمی در ارتقای امنیت بین المللی ایفا می‌کند.

این استاد دانشگاه برقراری امنیت پایدار را یکی از مهمترین زیرساخت‌های توسعه گردشگری دانست و خاطرنشان کرد: توجه ابعاد مختلف میزبانی در حوزه گردشگری ضروری است و زیرساخت‌های لازم باید متناسب با نیاز گردشگران تأمین شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت حفاظت از برندهای یزدی در حوزه‌های مختلف، تأکید کرد: یزد از دیرباز تاکنون به عنوان شهر شیرینی شناخته شده و این در حالی است که متأسفانه امروزه به دلیل عدم مدیریت لازم و سوء استفاده یک سری افراد منفعت طلب در حوزه شیرینی یزدی و ترمه‌دوزی این دو برند اصیل یزد در معرض خطر قرار گرفته‌اند.

شبکه سازی مهمترین نیاز توسعه گردشگری

پاپلی‌یزدی توجه به علم و فرآیند تشریفات را از دیگر ضرورت‌های اجرایی برای توسعه گردشگری در استان یزد دانست و بیان کرد:‌ گردشگری بدون شبکه سازی متشکل از مهارت‌های مختلف به هیچ عنوان امکان توسعه و پیشرفت ندارد.

این پژوهشگر برتر کشوری با بیان این‌ که شبکه سازی در حوزه گردشگری حضور گردشگران کشورهای مختلف دنیا را تسهیل‌تر می‌کند، گفت: مهارت آموزی زبان از دیگر ضرورت‌های رونق گردشگری است.

گفتنی است؛ رونمایی از کتاب «مذهب عشق» نوشته استاد پاپلی یزدی از دیگر برنامه‌های این همایش استانی در یزد بود.

 

 


نظر شما :