رییس جهاددانشگاهی: نیازمند توجه ویژه به بعد فرهنگی در توسعه گردشگری هستیم/ اهمیت این نهاد به مباحث گردشگری و محیط زیستی

۰۶ مهر ۱۳۹۸ | ۱۰:۰۰ کد : ۱۱۶۶۶ فرهنگی تاپ خبر عمومی
دکتر طیبی در سمپوزیوم گردشگری پایدار اظهار کرد: گردشگری می تواند مانع وقوع بسیاری از چالش ها، درگیری ها و حتی جنگ‌هایی باشد که منفعت طلبان به دنبال آن هستند و لذا به بعد فرهنگی در توسعه گردشگری باید توجه ویژه ای شود.
رییس جهاددانشگاهی: نیازمند توجه ویژه به بعد فرهنگی در توسعه گردشگری هستیم/ اهمیت این نهاد به مباحث گردشگری و محیط زیستی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، دکتر طیبی در سمپوزیوم گردشگری پایدار که امروز 3 مهرماه با حضور اشتفان شولتزسفیر اتریش در ایران، دکترحمیدرضا طیبی رییس جهاددانشگاهی، کارین شیله ولی تیموری معاون وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران، گونتر لیبل معاون وزارت محیط زیست و آب اتریش، رییس فدراسیون کوهنوردان ایران ، رضا زارعی معاون دوستداران طبیعت اتریش و دکترسید سعید هاشمی رییس دانشگاه علم و فرهنگ، در محل این دانشگاه برگزار شد گفت: گردشگری پایدار دارای چهاربعد مهم فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی است. بعد فرهنگی گردشگری به دلیل فراهم آوردن شرایط مناسب برای نزدیکی اقوام با یک دیگر و آشناشدن آن ها با دیگر کشورها بسیار مهم است.

وی با اشاره به این که ایران کشوری با فرهنگ غنی و جاذبه های کم نظیر فرهنگی، تاریخی و طبیعی است که تبلیغات منصفانه ای درباره آن نشده است، اظهار کرد:  گردشگرانی که از ایران بازدید کرده اند و با تصویر واقعی توسعه و پیشرفت ایران روبه رو شده اند، خاطرات لذت بخشی از ایران دارند که عموما با شنیده های آن ها متفاوت است. 

دکتر طیبی با تاکید بر این که نزدیکی و تعامل فرهنگی ملت ها با گردشگری ایجاد می گردد ادامه داد: گردشگری می تواند مانع وقوع بسیاری از چالش ها، درگیری ها و حتی جنگ‌هایی باشد که منفعت طلبان به دنبال آن هستند و لذا به بعد فرهنگی در توسعه گردشگری باید توجه ویژه ای شود.

رییس جهاددانشگاهی ادامه داد: موضوع این سمپوزیوم، «گردشگری پایدار با محوریت طبیعت گردی» است و رویکرد آن، «آینده بهتر برای جوامع محلی» بسیار قابل تحسین است چرا که توزیع  عادلانه ثروت گردشگری اهمیت زیادی دارد و هدایت اقتصاد گردشگری به روستاها که عموما در مسیرهای کوهستانی هستند، از مزایای بی نظیر گردشگری محسوب می شود.

وی گفت:جهاددانشگاهی به عنوان بزرگ ترین سازمان غیر دولتی فعال در انجام تحقیقات کاربردی و تولید نوآوری در حوزه های فنی و مهندسی، پزشکی، کشاورزیف محیط زیست و علوم انسانی و اجتماعی در ایران همواره به مباحث گردشگری و محیط زیستی توجه ویژه داشته است.

دکتر طیبی اظهار کرد: نخستین پژوهشکده گردشگری در ایران با هدف مطالعه و تحقیق در زمینه رفع موانع و توسعه صنعت گردشگری در مشهد ایجاد شده و پژوهشکده محیط زیست این نهاد در استان گیلان نیز گواه این مدعاست.

وی افزود: نخستین و تنها دانشکده علوم گردشگری ایران در دانشگاه علم و فرهنگ دایر شده و برای اطلاع از میراث فرهنگی و تمدنی ایران نیز مرکز علمی – فرهنگی گردشگری دانشجویان ایران در جهاد دانشگاهی ایجاد شده است که این موضوع تاثیر بسیار خوبی در ارتقاء هویت ملی دانشجویان داشته است.


نظر شما :