همکاری جهاددانشگاهی و ایمیدرو در ۸ حوزه تکنولوژیک/ تبدیل ۵ پروژه به قرارداد

۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۳:۲۹ کد : ۱۱۴۳۱ پژوهشی عمومی
در نشستی که با حضور دکترخداداد غریب پور معاون وزیر و مدیر عامل ایمیدرو و دکتر حمیدرضا طیبی رییس جهاددانشگاهی برگزار شد اعلام شد که دو طرف در ۸ حوزه تکنولوژیک می توانند با یکدیگرهمکاری کنند.
همکاری جهاددانشگاهی و ایمیدرو در ۸ حوزه تکنولوژیک/ تبدیل ۵ پروژه به قرارداد

به گزارش روابط عمومی جهادددانشگاهی، در نشستی که روز گذشته(25 شهریور) با حضور دکترخداداد غریب پور معاون وزیر و مدیر عامل ایمیدرو و دکتر حمیدرضا طیبی رییس جهاددانشگاهی برگزار شد اعلام شد که دو طرف در 8 حوزه تکنولوژیک می توانند با یکدیگرهمکاری کنند.

در این نشست مطرح شد که ایمیدرو بسترسازی لازم را برای تعامل و ارتباط جهاددانشگاهی با بنگاه های بزرگ صنایع معدنی ایجاد می کند و حمایت لازم را انجام می دهد تا جهاددانشگاهی نیازهای فناورانه صنعت معدنی کشور را حل کند.

در ادامه با اشاره به این که حداقل در 8 حوزه تکنولوژیک جهاد و ایمیدرو می توانند همکاری کنند، در نهایت پس از بحث و بررسی و تبادل نظر موارد ذیل مورد تایید قرار گرفت:

- مقرر شد 4 پروژه با عناوین " تولید فلورین با گرید اسیدی در مقیاس نیمه صنعتی"، " تولید آلومینا از آلومیت"، " تولید آلومینا از کائولن و بوکسیت های کم عیار" و "سیانور" با همکاری مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی و پژوهشکده فرآوری مواد معدنی جهاددانشگاهی و همچنین پروژه "احیا معادن کوچک" توسط پژوهشکده فرآوری مواد معدنی جهاددانشگاهی به کارفرمایی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران حداکثر تا 15 مهرماه 98 تبدیل به قرارداد شود.

- مقرر گردید ایمیدرو نسبت به تعریف پروژه ای در خصوص مدیریت فناوری واحدهای صنعتی معدنی کشور حداکثر تا 15 مهرماه 98 اقدام و به جهاددانشگاهی اعلام نماید و با همکاری دو طرف یک مدل همکاری فناورانه برای حل مشکلات فناورانه صنعت معدنی کشور حداکثر تا پایان مهرماه 98 اجرایی شود.

- مقرر شد جهاددانشگاهی تربیت مدرس و مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی پروژه ای مشترک جهت افزایش راندمان طلای زرشوران تعریف و اجرا نمایند و پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی وابسته به جهاددانشگاهی نیز تا پایان سال 98 نسبت به اجرای کامل پروژه آذرشهر در صورت تامین منابع مالی توسط ایمیدرو اقدام کند.


نظر شما :