گام به گام با انقلاب اسلامی(۷)

استاندار یزد: جهاددانشگاهی سازمانی پیشرو و مترقی است

۱۵ مرداد ۱۳۹۸ | ۰۹:۵۴ کد : ۱۰۲۹۲ تاپ خبر عمومی
استاندار یزد گفت: جهاددانشگاهی سازمانی پیشرو و مترقی است که فراتر از سایر دستگاه‌ها و دانشگاه‌ها به صورت جهادی فعالیت می‌کند و اتفاقات بزرگی را در کشور رقم می‌زند.
استاندار یزد: جهاددانشگاهی سازمانی پیشرو و مترقی است

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی استان یزد، «محمدعلی طالبی» در مراسم سی و نهمین سالروز تاسیس جهاددانشگاهی در جمع جهادگران جهاددانشگاهی یزد اظهار کرد: قطعاً بارها در اهمیت و جایگاه جهاددانشگاهی صحبت شده است ولی اگر به فلسفه تشکیل این نهاد انقلابی توجه کنیم و آن را از یاد نبریم، مناسب خواهد بود که شائنیت و جایگاه جهاددانگاهی را در سطح مطلوبی نگاه داریم.

وی در این باره تصریح کرد: جهاددانشگاهی در شرایط ایجاد شد که نیاز به مجموعه‌ای مترقی و خارج از ساختارهای آن دوران بود لذا اکنون نیز نباید فراموش کنیم که جهاددانشگاهی سازمانی پیشرو و مترقی است که فراتر از سایر دستگاه‌ها و دانشگاه‌ها فعالیت می‌کند و در شرایطی که گریبانگیر دیگر دستگاه‌هاست جهادگونه اتفاقات بزرگی را در کشور رقم می‌زند.

استانداز با تاکید بر این که با همین نگاه باید فعالیت‌های جهادانشگاهی دنبال شد، اضافه کرد: باید از ظرفیت‌های خوب استان چه به لحاظ علمی، صنعتی، پزشکی و حتی اجتماعی در این راستا بهره بگیریم تا جهاددانشگاهی را در سطح کشور در جایگاه برجسته‌ای قرار دهیم.

«مهدی باصولی» رییس سازمان جهاددانشگاهی استان یزد نیز در این مراسم گفت: مقام معظم رهبری در سال‌های گذشته هر بار جهاددانشگاهی را با تعابیر مختلفی مورد عنایت قرار داده‌اند و در سخنرانی اخیر خود از جهاددانشگاهی به عنوان مجموعه‌ای جوان، توانمند و اهل ابتکار یاد کردند که خوشبختانه جهاددانشگاهی استان یزد نیز تاکنون در این مسیر گام برداشته است.

وی اقدامات و دستارودهای سال‌های اخیر جهاددانشگاهی یزد را فعالیت دانشگاه علم و هنر به عنوان بزرگترین دانشگاه غیرانتفاعی استان، راه‌اندازی پژوهشکده مواد نوین سرامیکی به عنوان یکی از اقدامات دانش‌بنیان که می‌تواند به صنایع کشور و استان کمک بزرگی کند، گروه‌های پژوهشی و مراکز خدمات تخصصی از جمله در حوزه گیاهان دارویی، راه‌اندازی مراکز آموزش کوتاه مدت در جهت کمک آموزش عمومی، راه‌اندازی شعب مراکز فرهنگی از جمله خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا، مرکز تولید کالاهای فرهنگی، مرکز انتشارات و همچنین ایجاد مرکز رشد گیاهان دارویی، ذکر کرد.

باصولی از تلاش برای ایفای نقش خوب و موثر جهاددانشگاهی در جغرافیای علمی استان طی این سال‌ها خبر داد و افزود: جهاددانشگاهی آمادگی دارد که اقدامات موثرتری را برای توسعه علمی استان برعهده بگیرد.

وی در ادامه با بیان این که در سال‌های اخیر همواره نوآوری و مباحث دانش بنیان محور اهم فعالیت‌های جهاددانشگاهی استان یزد بوده است، بیان کرد: قطعاً حمایت‌های مجموعه دولت از جهاددانشگاهی می‌تواند به جهاددانشگاهی در برداشتن گام‌های محکم‌تر کمک کند.

این مسئول با اشاره به اهتمام جهاددانشگاهی به موضوع تجاری ‌سازی یافته‌های پژوهشی این نهاد انقلابی، گفت: سال گذشته پایلوت جرم‌های نسوز جهاددانشگاهی یزد به عنوان یکی از طرح‌های فناورانه جهاددانشگاهی کشور توس معاون رییس جمهور رونمایی شد، علاوه بر این جهاددانشگاهی پیشنهاداتی برای تولید قطعات پزشکی و رنگ‌های گیاهی دارد که می‌تواند مانع خروج ارز از کشور شود.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه چهارجانبه‌ای که استان با پژوهشگاه سلول‌های بنیادی رویان در سال‌های گذشته داشته است، اظهار کرد: خوشبختانه باب مذاکرات در باب این تفاهم نامه دوباره از سر گرفته شده و جهاددانشگاهی استان آمادگی دارد که خدمات نوین پزشکی را در استان ارائه کند.

باصولی در پایان نیز یادآور شد: جهاددانشگاهی استان همچنین آمادگی خدمات آموزشی و فرهنگی خود را به ویژه در مناطق کمتر برخوردار و محروم استان ارائه کند.

گفتنی است، در پایان این مراسم از پیشکسوتان و کارکنان نمونه جهاددانشگاهی استان و خبرنگاران خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه یزد در آستانه روز خبرنگار تجلیل شد.


نظر شما :