دیدار آیت‌الله «محمدرضا ناصری» با جهادگران جهاددانشگاهی یزد که در آستانه سی و نهمین سالروز تاسیس جهاددانشگاهی

۱۳ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۴:۴۵ کد : ۱۰۱۹۳ تاپ خبر عمومی
رییس سازمان جهاددانشگاهی استان یزد در دیدار آیت‌الله «محمدرضا ناصری» با جهادگران جهاددانشگاهی یزد گفت: بیانات اخیر مقام معظم رهبری در مورد جهاددانشگاهی که قبلاً از آن به عنوان معدود رویش‌های اصلی انقلاب یاد کرده بودند، مسئولیت این نهاد انقلابی را به مراتب سنگین‌تر کرده است.
دیدار آیت‌الله «محمدرضا ناصری» با جهادگران جهاددانشگاهی یزد که در آستانه سی و نهمین سالروز تاسیس جهاددانشگاهی

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی استان یزد ،«مهدی باصولی» رییس سازمان جهاددانشگاهی استان یزد در دیدار آیت‌الله «محمدرضا ناصری» با جهادگران جهاددانشگاهی یزد که در آستانه سی و نهمین سالروز تاسیس جهاددانشگاهی در این سازمان برگزار شد، با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای ایفای نقش موثر جهاددانشگاهی در نقشه جامع علمی کشور، گفت: بیانات اخیر مقام معظم رهبری در مورد جهاددانشگاهی که قبلاً از آن به عنوان معدود رویش‌های اصلی انقلاب یاد کرده بودند، مسئولیت این نهاد انقلابی را به مراتب سنگین‌تر کرده است.
مهدی باصولی جوان بودن و پویایی جهاددانشگاهی یزد را از ویژگی‌های این نهاد در استان برشمرد و ابراز امیدواری کرد با برخورداری از رهنمود‌های بزرگان در استان شاهد ادامه این مسیر با قوت بیشتر از سوی جهادگران باشیم.
باصولی یکی از مهمترین فعالیت‌های جهاددانشگاهی استان یزد را در حوزه سرامیک‌های صنعتی عنوان کرد  افزود: در همین رابطه را راه‌اندازی دو گروه پژوهشی در حوزه‌های بیو مواد و نانو مواد سرامیکی، پژوهشگاه مواد نوین سرامیکی در جهاددانشگاهی استان راه‌اندازی شد.
به گفته‌ی وی، خوشبختانه در حوزه پژوهش‌های بنیادی توفیقات خوبی نیز در زمینه تجاری‌سازی صورت گرفته است که از جمله می توان به موفقیت‌های جهاددانشگاهی استان در عرضه جرم‌های نسوز به عنوان یکی از 10 طرح برتر پژوهشی جهاددانشگاهی کشور که سال گذشته به دست معاون علمی ریاست جمهور رونمایی شد، اشاره کرد.
رییس جهاددانشگاهی استان در ادامه یکی از فعالیت‌های محوری جهاددانشگاهی یزد را در زمینه گیاهان دارویی با توجه به کم آبخواه بودن آنها و شرایط اقلیمی کشور و استان ذکر کرد.
باصولی با اشاره به برخی از فعالیت‌های فرهنگی جهاددانشگاهی از جمله در قالب خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا، مرکز افکارسنجی، مرکز انتشارات و مرکز تولید کالاهای فرهنگی، از دیگر اقدامات این سازمان را توجه به موضوع آموزش در قالب آموزش‌های کوتاه مدت و آموزش عالی بیان و توضیحاتی در مورد عملکرد و دستاوردهای هر یک از این بخش‌ها ارائه کرد.


نظر شما :