ریس جهاددانشگاهی و سرپرست معاونت علمی رئیس جمهور در یزد مطرح کرد؛

لزوم ایجاد جریان جدیدی برای به محصول رساندن دانش بنیانها

۳۰ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۰:۴۹ کد : ۴۸۹۸۹ تاپ خبر عمومی
رییس سازمان جهاددانشگاهی در طی سفر به استان یزد، بر لزوم ایجاد جریان جدیدی در حوزه دانش بنیانها به منظور عملیاتی کردن و به محصول رساندن آنها تاکید کرد.
لزوم ایجاد جریان جدیدی برای به محصول رساندن دانش بنیانها

به  گزارش روابط عمومی  سازمان جهاددانشگاهی استان یزد، سرپرست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و رییس سازمان جهاددانشگاهی در طی  سفر به استان یزد، بر لزوم ایجاد جریان جدیدی در حوزه دانش بنیانها به منظور عملیاتی کردن و به محصول رساندن آنها تاکید کرد.

«روح الله دهقانی فیروزآبادی» دیروز  سه شنبه در جمع خبرنگاران یزدی  اظهار کرد: برای زیست بوم علم و فناوری و نوآوری کشور طی سالهای گذشته، زحمت‌های فراوانی کشیده شده و زیرساخت‌های خیلی خوبی برای توسعه آن تدوین شده است.

وی افزود: امروز اتفاق بزرگی در کشور رقم خورده است؛ این که دولتمردان و مسئولین کشور و حتی بخش خصوصی به اهمیت توجه به حوزه دانش بنیان پی برده و این یک سرمایه بزرگ ملی است که نتیجه و دستاورد بزرگ مجموعه مدیرانی قبلی این معاونت بوده که شاسته تقدیر است.

دهقانی فیروزآبادی عنوان کرد: امروز یک جریان جدیدی باید در این حوزه ایجاد کنیم و آن هم عملیاتی کردن و به محصول رساندن این حوزه است.

وی ادامه داد: امروز که با تلاش 10 ساله مدیران قبلی حوزه معاونت علمی، باور نیاز به صنعت دانش بنیان شکل گرفته، فرصت آن است که بر مبنای نیازها و مسائل داخل کشور، شبکه‌های خوبی از مجموعه‌های دانش بنیان، دانشگاه ها، صنعت و نهادهای علمی دیگر تشکیل شود و این مهم به سمت حل مسائل کشور سوق یابد.

وی با تاکید بر این که اکنون وقت عمل و تولید محتوا و نتیجه‌گیری از توسعه دانش بنیانها در کشور است، گفت: استان‌ها هم پیشروی این جریان هستند و یکی از سیاست‌های کلان معاونت علمی و فناوری این است که  حفظ نخبگان و حفظ ذخایر ژنتیکی در استانها جدی گرفته شود و زیست بوم به نحوی گسترش پیدا کند که نخبگان بومی علاقه‌مند به زندگی در شهر خودشان شوند چرا که همین بومی ها هستند که می‌توانند مسائل شهر خود را حل کنند.

رئیس جهاددانشگاهی کشور در پایان یزد را یک استان شاخص و ویژه و استانی نخبه پرور و دانشمند پرور خواند و ابراز امیدواری کرد همانطور که در سال‌های گذشته استان ارزشمندی بوده و توسعه‌های خوبی پیدا کرده است،  در حوزه های مختلف همچنان توسعه یابد و در این مسیر معاونت علمی ریاست جمهوری نیز از هر کمکی دریغ نخواهد کرد.

 


نظر شما :