انتشار کتاب «راهنمای روانشناختی ناباروری» در یزد

۲۸ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۰:۴۶ کد : ۴۲۹۸۶ تاپ خبر عمومی
کتاب راهنمای روانشناختی ناباروری ترجمه دکتر «آزاده ابویی» عضو هیأت علمی دانشگاه علم و هنر یزد و «نجمه اولیاء»، از سوی انتشارات جهاددانشگاهی یزد منتشر شد.
انتشار کتاب «راهنمای روانشناختی ناباروری» در یزد

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی استان یزد،;کتاب« راهنمای روانشناختی ناباروری (کتاب کار)» ترجمه دکتر «آزاده ابویی» عضو هیأت علمی دانشگاه علم و هنر یزد و «نجمه اولیاء»، از سوی انتشارات جهاددانشگاهی یزد منتشر شد.

این کتاب آموزشی یک ابزار مؤثر برای خواننده است که بتواند خود را برای مقابله باتجربه ناباروری، قدرت‌مند و آماده کند و به عنوان منبع مفید و کاربردی جهت بهبود سلامت روان در زنان نابارور موثر واقع شود.

«باربارا بلیتزر» نویسنده این کتاب، هر فصل را در یک قالب قابل درک و ساده در جهت دانستن این که بیمار علیرغم مطالبات رژیم‌های درمان، باید یک زندگی عادی را هدایت کند، قرار داده است.

شناخت این روند در مدیریت استرس و برخورد با اضطراب ناشی از ناشناخته‌ها مهم است و تمرینات در انتهای هر بخش به خواننده اجازه می‌دهد تا طی چندین مرحله در جهت نابودی اضطراب و کنترل استرس گام بردارد.

«مهدی دهقان چالشتری» مدیر انتشارات جهاددانشگاهی یزد در این مورد به خبرنگار ایسنا گفت: این کتاب به شناسایی عوامل استرس‌زا و سپس تشریح مکانیسم‌های مقابله فردی کمک می‌کند و با زبانی واضح و شفاف، ارزیابی و درمان علل شایع ناباروری را توضیح می‌دهد و به کمک کتاب مذکور، خوانندگان به درک بهتری از اینکه چرا مشکلاتی در زمینه‌ی بارداری دارند و چه گزینه‌هایی پیش روی آن‌هاست، دست پیدا خواهند کرد.

وی ادامه داد: این کتاب، یک روش رویکرد حساس، متفکرانه و عملی را برای کمک به بیماران متکی‌به‌خود و کم استرس ارائه می‌دهد.

به گفته دهقان چالشتری، در فصول هفت گانه این کتاب به ترتیب به موارد؛ ارتباط ذهن و بدن، درک نگرانی، جستجوی کمک پزشکی، نوسانات شدید هیجانی، برقراری ارتباط با بدن، تقویت روابط و تصمیم‌گیری، پرداخته شده است.

کلید واژه ها: انتشارات انتشار کتاب


نظر شما :