با معرفی تیم برگزیده در هفتمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران رقم خورد؛

پایان ۳ روز مسابقه‌ی هیجان‌انگیز و آگاهی‌بخش

۲۱ آذر ۱۳۹۷ | ۱۰:۱۸ کد : ۳۸۷۹ فرهنگی
هیات داوران هفتمین دوره مسابقات مناظره دانشجویان ایران، تیم "جیم" را به عنوان تیم برگزیده انتخاب کرد و تیم "راه سبز امید" نیز جایگاه دوم را از آن خود کرد.
پایان ۳ روز مسابقه‌ی هیجان‌انگیز و آگاهی‌بخش

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی به نقل ازایسنا، در مناظره نهایی هفتمین دوره مسابقات مناظره دانشجویان ایران تیم های "راه سبز امید" از استان اصفهان و تیم "جیم" از تهران با یکدیگر به رقابت پرداختند که گروه "جیم" از استان تهران با کسب ۲۰۱ امتیاز نشان خواجه نصیرالدین طوسی و مدال طلا هفتمین دوره مسابقات مناظره دانشجویان ایران را ازآن خود کرد.

محمد سعید ممتازنیا دانشجوی دکتری حقوق عمومی دانشگاه تهران، علیرضا هاشم زادگان دانشجوی کارشناسی ارشد حقوق جزا دانشگاه امام صادق، محمدرضا نیکنام دانشجوی کارشناسی ارشد فلسفه دانشگاه تربیت مدرس، علیرضا صدیقی دانشجوی دکتری اقتصاد دانشگاه تهران در تیم جیم به مناظره پرداختند. تیم "راه سبز امید" از استان اصفهان نیز با کسب امتیاز ۱۹۴ در جایگاه دوم قرار گرفت.

اعضای تیم "راه سبز امید" نیز محمدمعین جوادی دانشجوی کارشناسی ارشد مکانیک دانشگاه صنعتی اصفهان، ساجد سهرابی دانشجوی کارشناسی برق دانشگاه صنعتی اصفهان، امیرحسین داودآبادی فراهانی دانشجوی کارشناسی مهندسی مواد دانشگاه صنعتی اصفهان و علیرضا قضاوی دانشجوی کارشناسی برق مخابرات دانشگاه صنعتی اصفهان اعضای گروه راه سبز امید بودند.

همچنین جایزه ویژه هیات داوران برای تیم برگزیده اخلاق نیز به تیم "سروش رازی" از استان کرمانشاه تعلق گرفت. اعضای تیم سروش رازی از کرمانشاه صبا هدایت‌فردانشجوی دکتری مدیریت منابع انسانی از دانشگاه سمنان ، سپهر ضرغامی، حمید شرافت وزیری و میلاد اختراعی دانشجویان دکتری مهندسی برق و الکترونیک از دانشگاه رازی کرمانشاه هستند.

تربیت نسلی شجاع و نظریه‌پرداز از طریق گفت‌وگو در دانشگاه‌ها

دکتر سید سعید هاشمی رییس دانشگاه علم‌وفرهنگ در مراسم اختتامیه مرحله کشوری هفتمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران، ابراز امیدواری کرد: با این مسابقات بی‌تفاوتی‌هایی که در دانشگاه‌ها شکل‌گرفته، اصلاح شده و شاهد شکوفایی دانشگاه‌ها باشیم.

وی ضمن ابراز خرسندی از این مسابقات گفت‌: این مسابقات در دانشگاه ما ایجاد نشاط کرده است و خوشحالیم که به‌عنوان عضو کوچکی از جهاددانشگاهی میزبان شما بودیم. دکتر هاشمی همچنین با تبریک روز "دانشجو" ادامه‌ داد: امیدواریم که دانشجویان چراغی روشنگر و هدایت‌گر برای جامعه باشند.

رییس دانشگاه علم‌وفرهنگ در ادامه خاطر نشان کرد: مناظره بحث مهمی است که کشور ما نیازمند آن است تا بتوانیم از طریق گفت‌وگو به یادگیری بپردازیم. وی همچنین عنوان کرد: مناظره در دین ما نیز جایگاه خاصی دارد و به‌عنوان ابزاری کارآمد در دفاع از دین مطرح می‌شود. ائمه ما نیز در دوران خود مناظره کنندگان متبحری بودند. مراجعه به روش و منش مناظره ائمه برترین شیوه الگو و آموزش محسوب می‌شود.

دکتر هاشمی ادامه‌ داد: در مناظره علمی حق‌گویی ملاک برتری است که در این مسابقات شاهد این موضوع بودیم. رییس دانشگاه علم‌وفرهنگ گفت‌: ما باید در دانشگاه بستری را فراهم کنیم تا گفت‌وگو را در دانشگاه‌ها تقویت کرده و نسلی شجاع و نظریه‌پرداز را تربیت کنیم. این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است و می‌توان گفت‌ یکی از وظایف جهاددانشگاهی محسوب می‌شود که البته جهاد نیز به آن توجه بسزایی کرده است. وی در پایان با ابراز خرسندی از شکل‌گیری این مناظرات، خاطر نشان کرد: به همت جهاددانشگاهی مناظرات و بحث‌های آزاد دانشجویی مطرح می‌شود و ما امیدواریم این مناظره‌ها بتوانند به‌عنوان مقدمه‌ای برای ارتقای فرهنگ گفت‌وگو باشد.

در ادامه، دبیر هفتمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویی ایران با بیان این‌که بیش از ۲۳۰۰ دانشجو از فروردین‌ماه سال جاری تاکنون در مناظرات دانشجویی شرکت کردند، گفت: همکاری و حمایت تمام مجموعه‌های دانشگاهی و جهاددانشگاهی به‌عنوان مجری در همه‌ واحدها و همه‌ استان‌ها باعث شد امسال شاهد رشد کمی و کیفی خوبی باشیم.

مهدی کاظمی خالدی با اشاره به این‌که هفت، هشت ماه تلاش، مطالعه، کارگروهی و ایجاد آمادگی روی موضوعات مختلف که گروه‌ها باید روی موضوعات مناظره کنند کار دشواری است، گفت: ۵۷۷ گروه در این مناظرات شرکت کردند که ۵۶ گروه به مرحله منطقه‌ای راه یافتند و در نهایت ۱۲ گروه در مرحله کشوری با یکدیگر به مناظره پرداختند.

رییس سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی در ادامه با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری به مدیران جهاد گفت: مقام معظم رهبری در دیداری که با مدیران جهاددانشگاهی داشتند فرمودند جهاددانشگاهی می‌تواند موج تحصیل‌کرده دانشگاهی را هدایت کند تا به پختگی لازم برسند. در قدم اول جهاددانشگاهی به ما فرصت داد تجربه کنیم و فضای اجرای ایده‌های لازم برای جامعه دانشگاهی را فراهم کنیم و چیزی بهتر از فضای آزاداندیشی و گفت‌وگوی منطقی پیدا نمی‌شود.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: شاهد حضور جدی دانشجویان در دوره‌های بعدی مناظرات دانشجویی که استارت آن از همین حالا در دانشگاه‌های کشور خورده، باشیم.


( ۱ )

نظر شما :