رشد اقتصادی کشور در گروی آموزش‌های هدفمند است

۱۰ آذر ۱۳۹۷ | ۰۸:۰۹ کد : ۳۵۵۲ آموزشی عمومی
مدیر اجرایی معاونت آموزش جهاد دانشگاهی یزد با اشاره به این‌که هرچه اهداف و برنامه‌های پرورش نیروی انسانی به هم نزدیک تر باشد تاثیر مثبت‌تری دارند، گفت: رشد و توسعه اقتصادی در گروی آموزش‌های هدفمند است .
رشد اقتصادی کشور در گروی آموزش‌های هدفمند است

 به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی استان یزد ،«محمدرضایی ندوشن»  در گفتگو با ایسنا با بیان این‌که توانایی و قدرت تولید هر کشور به کیفیت نیروی کار آن بستگی دارد، اظهار کرد: باید بخش مهمی از درآمد هر جامعه صرف سرمایه گذاری در زمینه آموزش جوانان شود .

وی رشد و توسعه اقتصادی هر جامعه را نیازمند افراد متخصص و ماهر دانست و افزود: برای استفاده از فناوری‌های تازه در عرصه تولید لازم است نیروی کار از آموزش بیشتری برخوردار شوند .

مدیر اجرایی معاونت آموزش جهاددانشگاهی یزد در ادامه به ارتباط تنگاتنگ میان درآمد و تحصیلات افراد اشاره کرد و گفت: این ارتباط باعث شده تا جوانان سرمایه‌گذاری بیشتری در انواع آموزش کنند .

وی با بیان این‌که برای جلوگیری از تحلیل این قشر در جامعه باید بیندیشیم و با پاسخگویی به نیازهای جامعه از فرهنگ، استقلال و هویت خود دفاع کنیم، خاطرنشان کرد: باید آموزش را با ارزش‌های مکتب در هم آمیخته و از الگوهای تغییر ناپذیر دوری کنیم .

رضایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که عوامل متعددی نظیر خانواده، مدرسه و رسانه‌های ارتباطی در پرورش نیروی انسانی دخالت دارد، تصریح کرد: هرچه اهداف و برنامه‌های پرورش نیروی انسانی به هم نزدیک تر باشد تاثیر مثبت‌تری دارند .

وی با بیان این‌که در میان عوامل ذکر شده آموزش به عنوان یکی از منابع مهم پرورش نیروی انسانی نقش پررنگ‌تری دارد، اظهار کرد: در اغلب جوامع امروزی نهادهای آموزش ابزارهای تحقق اهداف اجتماعی به شمار می‌روند به گونه‌ای که در شرایط کنونی انتقال فرهنگ توسط آموزش صورت می‌گیرد .

رضایی به نقش آموزش در جامعه اشاره کرد و گفت: به منظور اجتماعی کردن نسل‌های جدید با بکار گیری ابزارهای آموزشی، انتقال ارزش‌ها، گرایش‌ها، هنجارها، آداب و رسوم فرهنگی امکان پذیر است .

وی با بیان این‌که آموزش از راه بقای ارزش‌های وفاداری به عنوان ساخت و کار کنترل اجتماعی عمل می‌کند، افزود: از آنجایی که خودمداری فردی به منزله تهددیدی برای نظم اجتماعی به شمار می رود، آموزش رسمی می‌تواند از طریق تربیت و آموزش اخلاقی این تهدید را کاهش دهد .

این مسئول در پایان با اشاره به این‌که آموزش  منشأ تغییرات اجتماعی است، خاطرنشان کرد: گسترش آموزش و اهمیت یافتن دانش‌فنی و تخصصی در دوره‌های بازسازی و توسعه جامعه می‌تواند به پیدایی نخبگان جدید و در نتیجه به تحول در سلسله مراتب قدرت منجر شود 


( ۱ )

نظر شما :