/در راستای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان یزد /

رموز موفقیت پیشران تولید تابلوفرش طرح توسعه مشاغل خانگی یزد

۱۴ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۲:۰۳ کد : ۳۵۴۵۵ آموزشی تجاری سازی فناوری و اشتغال
خلاقیت در تولیدات متفاوت، بازاریابی و بسته‌بندی از رموز موفقیت یکی از پیشرانهای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان یزد است.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی استان یزد، خلاقیت در تولیدات متفاوت، بازاریابی و بسته‌بندی از رموز موفقیت یکی از پیشرانهای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان یزد است.

طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پس از آسیب‌شناسی طرح های قبلی و انجام مطالعات داخلی و خارجی در سال ۱۳۹۶ طراحی و به تصویب رسید.

به منظور اجرای و پیاده سازی این طرح، جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد توسعه‌ای، واسطه‌ای و تسهیلگر مکلف به شناسایی، توانمندسازی(آموزش و مشاوره) اشخاص حقیقی و حقوقی و پایدارسازی مشاغل خانگی با اتصال به بازار با بهره‌مندی از شبکه های افقی و عمودی شد.

جهاددانشگاهی با استفاده از شبکه کارشناسان، مشاوران و تسهیلگران خود در سراسر کشور در نظر دارد با بهره مندی از ظرفیت‌های تمامی سازمان‌های دولتی و غیر دولتی به ویژه بخش خصوصی، حلقه‌های مفقوده و خلا طرح‌های مشابه قبلی را شناسایی و نقش و جایگاه مشاغل خانگی در اقتصاد کشور را توسعه دهد.

این طرح در استان یزد با همکاری خوب اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان و قوت خوبی از سوی سازمان جهاد دانشگاهی یزد دنبال می‌شود و استفاده از پیشران‌های باسابقه و پویا در رشته‌های مختلف، موجب کسب موفقیت‌های زیادی در این طرح شده است.

«عصمت کریمی زاده اردکانی» یکی از پیشران‌های موفق این طرح در حوزه تولید تابلوفرش در گفت‌وگو با ایسنا ضمن اشاره به آشنایی خود با این طرح از طریق جهاددانشگاهی و تبلیغات در فضای مجازی، اظهار کرد: تولید در منزل و تولیدات خانگی مزایای بسیاری از جمله کاهش هزینه‌های جاری و امید به زندگی، فعال بودن و جلوگیری از افسردگی خانواده‌ها و کمک به مخارج زندگی به همراه دارد و همه‌ی این موارد از طرفی باعث افزایش تولید و کاهش قیمت تمام شده محصولات و در غایت نهایی منجر به توسعه کسب و کار می‌شود.

وی در مورد اقداماتی که برای رقابت با رقبای باسابقه خود داشته است، گفت: اهتمام به تولیدات متفاوت و بروز، بازاریابی، تولید براساس نیاز بازار و آشنایی با سلیقه‌های مختلف و تولید براساس آنها تاحدودی موجب موفقیت در رقابت با رقبایمان شده است.

این فعال حوزه تابلوفرش در استان همچنین به اقدامات صورت گرفته در جهت استفاده از بسته‌بندی‌های مختلف و چاپ اطلاعات مشتریان روی بسته‌بندی‌ها و همچنین استفاده از کاور با لوگوی مشتریان نیز در همین رابطه اشاره کرد.

کریمی‌زاده اردکانی در پایان از همکاری خود با مجموعه جهاد دانشگاهی در جهت رونق کسب و کارهای خانگی در استان ابراز خرسندی کرد و گفت: خوشبختانه با اعتبار جهاددانشگاهی افراد زیادی در کلاسها و کارگاه‌های آموزشی تولید تابلوفرش شرکت داشته‌اند و امیدواریم شاهد تحول خوبی در این بخش باشیم.


( ۱ )

نظر شما :