مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری یزد: ضرورت ایجاد مشاغل خانگی برای زنان سرپرست خانوار و بانوان بدسرپرست استان مورد تاکید است

۰۱ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۰:۴۸ کد : ۳۵۰۴۵ تجاری سازی فناوری و اشتغال عمومی
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد با بیان اینکه ایجاداشتغال برای زنان سرپرست خانوار و خانواده های بدسرپرست باید در اولویت قرار بگیرد، گفت: باید هم زمان با توانمندسازی متقاضیان برای تولید محصولات مشاغل خانگی و صنایع دستی ، بر روی اتصال آنها به بازارهای فروش به ویژه خارج از استان نیز تلاش نماییم.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی استان یزد، خانم کاظمی در جلسه ای با حضور دبیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان یزد گفت: توجه ویژه به زنان سرپرست خانوار و خانواده های بدسرپرست برای ایجاد درآمد پایدار یکی از مسائلی است که باید مورد تاکید ویژه قرار گیرد.

وی افزود: با توجه به اینکه کرونا شرایط سختی برای این قشر فراهم کرده، لازم است در ادامه فعالیتهای قبلی جهاددانشگاهی، ایجاد مشاغل خانگی برای زنان سرپرست خانوار و بانوان بدسرپرست استان مورد تاکید قرار گرفته و علاوه بر توانمندسازی خانوده های مورد نظر بر روی فروش محصولات مشاغل خانگی در بازارهای خارج از استان با استفاده از ظرفیت های فروش اینترنتی، مکان بازار ها، پست و... توجه ویژه شود. 

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد افزود: با اجرای موفق طرح ملی مشاغل خانگی در استان یزد و همچنین طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار توسط جهاددانشگاهی، یک سطح قابل قبولی از عارضه یابی در این حوزه انجام شده است، اما همه دستگاه های اجرایی باید به جهاددانشگاهی کمک کنند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد اضافه کرد: در این زمینه با همکاری سایر دستگاه ها و حمایت شورای شهر باید از تمام ظرفیت ها و پتانسیل ها مانند ظرفیت تکنولوژی، غرفه های دائمی فروش و... جهت اتصال تولید کنندگان و فعالان مشاغل خانگی به بازار استفاده شود.

در ادامه جلسه آقای زارع دبیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان یزد ضمن ارائه گزارش فعالیتهای انجام شده در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی و نیز طرح زنان سرپرست خانوار اعلام کرد جهاددانشگاهی تمام تلاش خود را در راه رسیدن به این هدف خواهد نمود.

در پایان مقرر شد پروپزال طرح مشاغل خانگی برای زنان سرپرست خانوار و خانواده های بدسرپرست توسط جهاددانشگاهی یزد نوشته و به دفتر امور بانوان و خانواده استانداری ارائه گردد.


( ۱ )

نظر شما :