گزارش حضور جهاددانشگاهی در دهمین نمایشگاه تخصصی تجهیزات صنعت نفت در خوزستان

۰۵ آذر ۱۳۹۷ | ۰۸:۱۳ کد : ۳۴۷۱ پژوهشی تاپ خبر
جهاددانشگاهی از ۱ آذرماه در دهمین نمایشگاه تخصصی ساخت داخل تجهیزات صنعت نفت در خوزستان حضور یافته و آخرین دستاوردهای خود را به نمایش گذاشته است. این نمایشگاه تا ۴ آذرماه ادامه داشت.
گزارش حضور جهاددانشگاهی در دهمین نمایشگاه تخصصی تجهیزات صنعت نفت در خوزستان

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، جهاددانشگاهی با حضور در دهمین نمایشگاه تخصصی ساخت داخل تجهیزات صنعت نفت توانمندی‌ها و تجارب عملیاتی بخش‌های فعال خود از جمله سازمان‌های جهاددانشگاهی خراسان رضوی، کرمانشاه، تهران و یزد، واحدهای علم‌وصنعت، صنعتی شریف و شهید بهشتی به همراه دو پژوهشکده تکنولوژی تولید و توسعه صنایع شیمیایی در حوزه صنعت نفت را در معرض بازدید متخصصان، کارآفرینان و مسئولان صنعت نفت قرار داد.

توان جهاددانشگاهی برای انجام اقدامات اساسی مورد نیاز صنعت نفت و حفاری

سید عبدا... موسی مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در حاشیه نمایشگاه صنعت نفت و حفاری خوزستان عنوان کرد: وظیفه شرکت ملی حفاری ایران این است که همه شرکت‌های دانش‌بنیان و سازندگان داخلی را ارتقا دهد و به آن‌ها کمک کنیم تا رشد کنند.

وی افزود: اگر می‌خواهیم صنعت نفت و گاز کشور را به همه موادی که مورد نیاز آن است، مجهز کنیم و در راستای ساخت داخل گام برداریم، باید از توانمندی داخل حمایت کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با اشاره اقدامات انجام‌گرفته توسط جهاددانشگاهی خوزستان در بحث ساخت داخل قطعات صنعت نفت تصریح کرد: از نام این مجموعه مشخص است که منبع علم و دانش هستند و اقدامات بسیار خوبی در این حوزه انجام داده‌اند.

موسوی ادامه داد: این مجموعه باید دانش خود را روی نیازهای صنعت نفت کشور متمرکز کند و در این راستا گام بردارد. جهاددانشگاهی باید منابع اصلی مورد نیاز صنعت نفت و حفاری را شناسایی کند و در آن حوزه‌ها اقدامات اساسی انجام دهد.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: این مجموعه باید با سازندگان قطعات و تجهیزات ارتباط برقرار کرده و گروه‌های تخصصی ایجاد کند تا بتواند طرح‌های مورد نیاز صنعت نفت و حفاری را در قالب ساخت داخل اجرایی کند.

موسوی خاطرنشان کرد: جهاددانشگاهی می‌تواند با به‌کارگیری ظرفیت جامعه دانشگاهی خود کالای مورد نیاز صنعت نفت را ساخت داخل کند.

امضای تفاهم‌نامه همکاری بین جهاددانشگاهی یزد و بخش خصوصی

در حاشیه دهمین نمایشگاه ساخت داخل تجهیزات صنعت نفت و حفاری خوزستان، تفاهم‌نامه همکاری در طراحی، تدوین دانش فنی و تولید لاینرهای سرامیکی پمپ‌های سیال حفاری میان سازمان جهاددانشگاهی یزد و شرکت دیاکو ماشین آریا منعقد شد.

این تفاهم‌نامه در راستای استفاده از توان علمی و امکانات طرفین برای انجام پروژه تحقیقاتی در زمینه تولید لاینرهای سرامیکی و همچنین همکاری در زمینه تجاری‌سازی لاینرهای سرامیکی منعقد شده است.

بر اساس این تفاهم‌نامه تدوین دانش فنی تولید لاینر و پوشش‌های سرامیکی پمپ‌های حفاری، انجام آزمودن‌های آزمایشگاهی مورد نیاز برای بررسی‌های فنی و طراحی و تامین مواد اولیه مورد نیاز جهت ساخت این لاینرها از جمله تعهدات جهاددانشگاهی یزد است.

تامین بدنه فلزی لاینر جهت اعمال پوشش سرامیکی یا لاینر سرامیکی و همکاری در انجام بررسی‌های فنی لاینرهای تولیدشده سرامیکی از جمله تعهدات شرکت دیاکو ماشین آریا است.

رونمایی از مته حفاری ساخت جهاددانشگاهی خوزستان با حضور رییس‌جمهور

غلامرضا شریعتی در حاشیه بازدید از غرفه جهاددانشگاهی خوزستان در نمایشگاه صنعت نفت و حفاری در اهواز اظهار کرد: عملکرد جهاددانشگاهی خوزستان در حوزه صنعت نفت بسیار خوب و فعالانه بوده است. جهاددانشگاهی خوزستان پژوهش‌های بسیار خوبی در حوزه صنعت نفت داشته است و همچنین توانسته کالاهای استراتژیک بسیار خوبی تولید کند.

وی افزود: امیدواریم جهاددانشگاهی خوزستان بتواند کالاهای تولیدی خود را تجاری‌سازی کرده و بتواند نیاز داخل به خارج از کشور در حوزه صنعت نفت را کمتر کند.

شریعتی با اشاره به تولید مته حفاری توسط جهاددانشگاهی خوزستان عنوان کرد: تولید مته توسط این مجموعه کار بسیار ارزنده‌ای است زیرا تکنولوژی ساخت مته حفاری در کمتر کشورهایی از دنیا وجود دارد اما آن‌ها توانسته‌اند در خوزستان مته حفاری تولید کنند.

وی با بیان اینکه مته حفاری تولیدشده توسط جهاددانشگاهی خوزستان با حضور رییس‌جمهور رونمایی خواهد شد، ادامه داد: هماهنگی‌های لازم در این زمینه انجام‌گرفته و امیدواریم این مته ساخته‌شده در خوزستان با حضور رییس‌جمهور رونمایی شود.

ارایه آخرین دستاوردهای سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف

در دهمین نمایشگاه تخصصی ساخت داخل تجهیزات صنعت نفت و حفاری- خوزستان، سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف محصولات و خدمات خود را در حوزه صنایع نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، در طی بیش از ۳۸ سال فعالیت سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف، طراحی و ساخت ده‌ها محصول در حوزه نفت به همت متخصصان این سازمان انجام‌شده و با موفقیت در این صنعت به بهره‌برداری رسیده است.

طراحی و ساخت تجهیزات حفاری سیستم لوله مغزی سیار، ابزار درون‌چاهی اورشات و موتور هد، موتور درون‌چاهی، تجهیزات سرچاهی، طراحی و ساخت تجهیزات اندازه‌گیری و میترینگ از جمله قطعات یدکی فلوکامپیوتر میترینگ، سیستم اندازه‌گیری سنجش سطح مخازن پالایشگاه، قطعات یدکی ترانسمیترمخازن نفت، قطعات یدکی فلومیتر پره‌ای پخش فرآورده‎های نفتی، همچنین طراحی و ساخت تجهیزات کنترل و ابزار دقیق از جمله آشکارساز و پایش شعله، سیستم پایش هشدار حرارتی کمپرسور، سیستم کنترل و تست موتور توربین، سیستم کنترل خشک‌کن برقی هوای مصرفی پالایشگاه بخشی از محصولاتی است که در جهاددانشگاهی صنعتی شریف طراحی و ساخته‌شده است.

ارائه خدمات مدیریت پروژه، مشاوره و نظارت، مشاوره و نظارت راه‌اندازی انستیتو توربین، ارائه خدمات در حوزه شیمی و مهندسی شیمی، طراحی و ساخت تجهیزات ویژه دستگاه شستشوی آلتراسونیک از دیگر فعالیت‌های سازمان در حوزه صنایع نفت است.


نظر شما :