چهل و یکمین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی /

جهاددانشگاهی با تکیه بر دانش بومی در رفع موانع گام بر می‌دارد

۰۵ مرداد ۱۴۰۰ | ۰۷:۱۶ کد : ۳۳۸۹۲ تاپ خبر عمومی
رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان یزد با بیان اینکه محدودیت‌ها همواره چالش نبوده بلکه می‌توانند در مواقعی فرصت تلقی شوند، گفت: جهاددانشگاهی در این سال‌ها با تکیه بر دانش بومی برای رفع مشکلات گام بر می‌دارد.
جهاددانشگاهی با تکیه بر دانش بومی در رفع موانع گام بر می‌دارد

به گزارش روابط عمومی، فاطمه سعادتجو، رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان یزد، در گفت‌وگو با ایکنا از یزد با گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی و با یادآوری شعار امسال با عنوان «جهاددانشگاهی، نماد عبور از موانع با باور توان ایرانی» و در پاسخ به سؤال ایکنا در زمینه راهکار‌ برون‎رفت از موانع با توجه به شعار سال اظهار کرد: محدودیت‌ها همواره چالش نبوده بلکه می‌توانند در مواقعی فرصت تلقی شوند. همانگونه که جهاددانشگاهی در این سال‌ها با تکیه بر دانش بومی سعی در رفع مشکلات موجود بویژه مسائل فناورانه جهت حل بخشی از مشکلات کشور کرده است.

وی ادامه داد: در این راستا نیاز به تولید و یا بومی‌سازی دانش است که با جذب افراد توانمند و دارای بنیه علمی قوی مرتبط و در اختیار گرفتن آزمایشگاه‌ها و تجهیزات لازم و تکیه بر توان علمی اعضا می‌توان به این مهم رسید.

سعادتجو افزود: لازم است تا واحدهای جهاد دانشگاهی به تنهایی یا با هم‌افزایی بین واحدی در صورت داشتن وجوه مشترک دانشی جهت‌گیری کنند، طبیعی است که این هم افزایی سرعت تولید دانش را افزایش داده و از هدر رفت سرمایه‌های مادی و معنوی خواهد کاست.

رئیس جهاددانشگاهی استان یزد بیان کرد: حذف موانع موجود در این مسیر می‌تواند با وضع آیین نامه‌ها و کنترل و پایش فرآیندهای درون و بین حوزه‌ای محقق شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مهم‌ترین دستاوردهای شاخص جهاددانشگاهی واحد یزد گفت: در این زمینه می‌توان به تولید انواع قطعات عایق و نسوز و قطعات ویژه سرامیکی و ارائه خدمات تخصصی نوین در خصوص پوشش سرامیکی، انعقاد قرارداد با شرکت ابریشم، تولیدکننده محصولات آرایشی و بهداشتی جهت تولید رنگ‌های گیاهی در محصولات آرایشی و بهداشتی اشاره کرد.

یادآور می‌شود سازمان جهاددانشگاهی به‌منظور تحقق بخشیدن به اهداف انقلاب فرهنگی به‌عنوان یک ‌نهاد انقلابی در ۱۶ مردادماه ۱۳۵۹ تشکیل شد.


نظر شما :