کانون دانش محور سرامیک و کاشی راه‌اندازی گردید

۲۲ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۰:۱۷ کد : ۳۱۸۷۱ عمومی
با توجه به استقبال صنوف مختلف از ایده ی تشکیل کانون‌های هماهنگی دانش، صنعت و بازار، نخبگان و تجار حوزه سرامیک و کاشی وارد مراحل نهایی تأسیس کانون و آغاز فعالیت‌های اجرایی شدند.
کانون دانش محور سرامیک و کاشی راه‌اندازی گردید

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد دانشگاهی یزد؛ با توجه به استقبال صنوف مختلف از ایده­ ی تشکیل کانون‌های هماهنگی دانش، صنعت و بازار، نخبگان و تجار حوزه سرامیک و کاشی وارد مراحل نهایی تأسیس کانون و آغاز فعالیت‌های اجرایی شدند.

اعضای مجمع عمومی، با حضور عبدالرضا مجدالدین مدیرکل دفتر هماهنگی دانش، صنعت و بازار معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، جلسه انتخابات اعضای هیأت مدیره و بازرسی کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار سرامیک و کاشی را برگزار کردند.

مدیرکل دفتر هماهنگی دانش، صنعت و بازار در این رویداد ضمن تقدیر از فعالان این حوزه، گفت: برخی کانون‌ها با وجود زمان نسبتاً کمی که از آغاز فعالیت آن‌ها می‌گذرد، توانسته‌اند در رشته و صنف خود اثرات بسیار مثمر ثمری بر جای بگذارند. کانون‌های هماهنگی دانش، صنعت و بازار با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی تأسیس شدند و با تلاش معاونت در این مصوبه قید شد که منابع مورد نیاز این کانون‌ها باید در بودجه سنواتی تخصیص و تأمین گردد.

وی در رابطه با مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی، افزود: مصوبات این شورا یا با حکم حکومتی و یا با صدور مصوبه‌ای دیگر از سوی این نهاد قابل تغییر است. کانون‌ها باید به نهادی برای ایجاد هماهنگی و هم‌افزایی و محلی برای رفع چالش‌ها و تعارضات تبدیل شوند و این خصیصه را به نقطه قوت خود تبدیل کنند.

مجدالدین گفت: وظیفه کانون‌ها فقط پیشنهاد و تصمیم‌سازی نیست، بلکه در حوزه اجرا و ایجاد تغییر و نوآوری، نیز باید فعالیت پررنگی داشته باشند. کانون‌های موفق در بسیاری اوقات در تلاش هستند تا مسیر سرمایه‌گذاری را به سمت صنایع های‌تک و نوآور تغییر دهند.

در ادامه این گردهمایی کاندیداهای حضور در هیئت مدیره و بازرسی، اعلام آمادگی کردند و فرایند انتخابات انجام شد. همچنین به علت همه‌گیری ویروس کوید 19، تمهیداتی پیش‌بینی شد تا برخی افراد به صورت آنلاین در جلسه حضور یابند. در مجموعه 10 نفر از کاندیداها به عنوان اعضای اصلی و علی‌البدل و بازرسین کانون انتخاب شدند.

 


نظر شما :